A listavezetők a britek, a dánok és a németek: ők az EU-s átlagnál jóval többen, vagyis tíz internetezőből több mint nyolcan vásároltak termékeket vagy szolgáltatásokat online 2016-ban, ez számokban az Egyesült Királyságban a netezők 87 százalékát, Dániában 84 százalékát, és Németországban pedig 82 százalékát jelenti.
Ugyanakkor kevesebb, mint a netezők 40 százaléka vásárolt Cipruson (38 százalék), Bulgáriában (27 százalék) és Romániában (18 százalék) elektronikus úton - derül ki az Eurostat csütörtökön közzétett jelentéséből.
Az uniós polgárok által legjobban kedvelt online termékek és szolgáltatások a ruhák és a sportfelszerelések voltak (az e-vásárlók 61 százaléka ezekért kattintott), ezt követik a szálláshelyek (52 százalék), háztartási termékek (44 százalék), jegyek különböző eseményekre (38 százalék), könyvek, valamint magazinok és újságok (33 százalék).