BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Új Mercedes kombi: a kézzelfogható luxus

Egy kombi nem csak a literekről és a centikről szól, a Mercedes újdonsága puttonyosként is hamisítatlan luxusautó tud lenni.

Az E-osztályos kombikat dicsfény övezi, kezdve attól, hogy a W123-asból megjelent az első T-modell 1977-ben. A strapabíróság és a márka legendája kevés lett volna a sikerhez, ehhez arra is szükség volt, hogy amikor a nagy Merci-kombi már az utcakép szerves része volt sok nyugat-európai országban, az Audinak és a BMW-nek még a tervezőasztalon sem létezett hasonló méretű puttonyosa.

Ez persze nem jelenti azt, hogy utóbbi kettő ne hozta volna be a lemaradást, de ha kijön az új Mercedes E-osztály T-modell, rendszerint rálicitál a többiekre, legalábbis a csomagtér befogadóképességével biztosan. Így van ez az új generációs T-modellnél is, mely ugyan a formásabb farkialakítás miatt már nem 695, hanem „csak” 640 literes rakterű, de e tekintetben még mindig többet nyújt, mint a konkurensek. Így is gigászi a raktér, egy ötfős család egyheti nyaralásához szükséges cuccokat könnyedén elnyeli anélkül, hogy bővítenénk – utóbbi esetben 1820 liternyi pakkot fogadhat be.

[caption id="" align="aligncenter" width="600"]Mercedes-Benz E 220 d T-modell Mercedes-Benz E 220 d T-modell[/caption]

A modell nívójához illően alaptétel az elektromos fedélmozgatás, extraként pedig láblendítős nyitás is elérhető. Szintén fontos a gyakorlatban, hogy a roló a hátsó ajtó nyitásával felemelkedik, tehát ha tele a kezünk csomagokkal, nagyon megkönnyíti az autó a dolgunkat.

Attól függetlenül, hogy praktikus modellről van szó, a T-modell ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtja, mint a limuzin. Mivel még sosem volt ennyire közel az E-osztály az S-osztályhoz, nyugodtan mondhatjuk, hogy igazi luxusautó. Ilyenkor nemcsak a szuperfényszóróra, a monitorműszerfalra, a távvezérelt parkolásra vagy a félautonóm vezetési funkciókra gondolok, hanem arra a hangulatra is, amit a beltér áraszt.

Tesztautónk belső összeállítása ugyan nem éppen fiatalos, de amikor belehuppan az ember a hatalmas, kényelmes ülésekbe, és körbenéz, nem is autóban, inkább egy otthonos, luxuskivitelű nappaliban érezheti magát. Ráadásul az önvezető funkciók miatt stresszmentessé is teszi a vezető dolgát, én például úgy mentem át a Megyeri hídon egy nagy dugóban, hogy csak fogtam a kormányt, a kocsi fékezett, gyorsított és tartotta a sávot. Ha mégis van valami, ami csiszolásra szorulna, az a fedélzeti rendszer, mert az nagyon bonyolult. Sok mindent tud az autó, de a kormányon lévő touchpades felület vagy a menü struktúrája nem könnyíti meg a kezelést. Egyébként a helykínálat pazar, hatalmas lábtér fogadja a hátul utazókat is, így aztán ebből a szempontból sem lehet vitás, hogy az E-osztály hosszú utakon is helytáll.

Ami a vezetési élményt illeti, nem abban az értelemben jó a volán mögött ülni, mint egy BMW-ben. Komfortos a légrugós futómű, és a kormány is kis erővel forgatható, vagyis nagyon pihentető az irányítás. A kerregős 2,1-est nyugdíjazó, 1950 cm3-es turbódízel a ma elérhető egyik, ha nem a legcsendesebb négyhengeres dízel, ráadásul nagyon jó összhangban dolgozik a kilencfokozatú automatikus váltóval. Szó sincs sportosságról vagy hatalmas erőtartalékról, igazából egy ilyen autóhoz ez a menetdinamika a minimum.

Ez nem azt jelenti, hogy ne lódítaná meg rendesen a karosszériát a 190 lóerő és a 400 Nm párosa, csak az autó egésze annyira magas szintű, hogy egy hathengeres sokkal jobban illene hozzá. Már csak azért is, mert a start-stop rendszer működése zavaró ezzel a motorral. Lehet, hogy a hosszmotoros építésmód miatt van, de minden indítózásnál megrázkódik a karosszéria, én ezért ki is kapcsoltam. Ezt leszámítva aligha okoz csalódást az E-osztály kombija, mondjuk a 190 lóerős változat 14,6 millió forintos árának tükrében ez nem is különösebben meglepő. A leckét most feladták a konkurenseknek, még akkor is, ha tudjuk, hogy egy fény­űzően felszerelt változat aligha vihető haza 20 millió forint alatt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek