Cégvilág

Felpörgőben az európai autópiac

Soha nem látott mértékben nőttek az újautó forgalomba helyezések az Európai Unióban, amely jó hír lehet az autógyártóknak.

Az európai autóipari szövetség (ACEA) szokásos havi jelentéséből kiderült, hogy márciusban a forgalomba helyezések 11,2 százalékkal bővültek, amely darabszám szerint rekordnak felelt meg. Az Unió mind az 5 nagy piacán jelentős növekedést tapasztaltak, az éves bázison mért javulást támogatta a mozgóünnep is. (A márciusi amerikai adatok azonban nem voltak ilyen fényesek.)

[caption id="" align="aligncenter" width="600"]Kép: Lehoczky Péter Kép: Lehoczky Péter[/caption]

A gyártók közül a Volkswagennél 6,5 százalékos növekedést mértek, ahol továbbra is a SEAT és a Skoda leányok teljesítettek kiemelkedően. A francia PSA csoportnál 6,9 százalékos volt a növekedés, a Fiat-Chryslernél pedig kiemelkedő, 17,7 százalékos. A németeknél a BMW újautó forgalomba helyezései 7,7 százalékkal bővöltek, a Daimleré pedig 12,7 százalékkal - hívta fel a figyelmet reggeli gyorselemzésében az Equilor.

A Sanghaji Autószalon keretében a német autógyártóktól több nyilatkozat is érkezett: az Audi jelentős növekedéssel számol a kínai piacon, szám szerint a kínai luxusautó eladások összesen 3 millió darabra bővülhetnek idén, szemben a tavalyi 2 milliós darabszámmal.

A BMW-től már specifikusabb nyilatkozat érkezett, a cég eladásai közel 10 százalékkal nőhetnek idén, miközben kínai piacra készülő X3-as gyártását átköltöztethetik Kínába. A Daimler pedig Kínában bővítené együttműködését a közösségi közlekedést illetően, a gyártó a Didi Chuxinggal (Uber riválisa) állhat össze.

A Volkswagen tegnap közzétette előzetes negyedéves eredményeit. A gyártó 4,4 milliárd eurós üzemi eredményről számolt be, amely közleményük szerint messze meghaladta a piaci várakozásokat. Ugyanakkor például a Bloomberg 4,2 milliárd eurós konszenzusa mindössze 3 különböző becslést tartalmazott, körülbelül 600 millió eurós szórással.

A dízelbotrány után nehéz dolguk van az elemzőknek a Volkswagen értékelésével kapcsolatban, ez is magyarázza az alacsony elemszámot. A gyártó továbbá közölte, hogy a sajátmárkás részlegük a tavalyi 1,5 milliárd eurós veszteség után 900 millió eurós pozitív eredménnyel zárta a negyedévet. A Volkwagen arra számít, hogy a kiemelten figyelt üzemi eredményhányaduk 6-7 százalék körül alakulhat idén.

autógyártás autóipar Seat Volkswagen BMW ipar
Kapcsolódó cikkek