Cégvilág

Teljes lesz a BKV-sztrájk, újabb szakszervezet csatlakozott

Csatlakozik a meghirdetett BKV-sztrájkhoz az Egységes Közlekedési Szakszervezet, amely ezt levélben közölte is a cégvezetéssel. A közlekedési vállalat két szakszervezeti szövetsge múlt pénteken hirdetett minden ágazatot érintő munkabeszünetetést április harmadik és negyedik hetére, amelyben az EKSZ csatlakozásával nagyjából a teljes munkavállalói kör részt vesz.

Amint arról beszámoltunk, a BKV-munkavállalók 80 százalékát képviselő két szövetség, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) április 18-án 0 órától 20-a 24 óráig háromnapos, április 24-én 0 órától 28-a 24 óráig ötnapos sztrájkot hirdetett.

A szakszervezetek döntését megelőzően nem sikerült közelíteni az álláspontokat a BKV-val folytatott kollektív munkaügyi vitában. Az érdekképviseletek hároméves bérrendezést akartak elérni, amelyben 30 százalékos bérfejlesztési kértek, ennek évenkénti mértékéről külön tárgyalásokon egyeztetnének. Ezen felül 2017-re további 5 százalékos béremelési igényt támasztottak, amelyet az alacsonyabb keresetűek bérfelzárkóztatására kértek.

A BKV Zrt. vezetése a szakszervezetek és a munkavállalók türelmét kérte, mivel bár tisztában van a dolgozók helyzetével, a társaság nem rendelkezik elegendő tartalékkal a munkavállalói követelések teljesítéséhez. A társaság egyúttal azt is jelezte: a szükséges béremelés forrásainak megteremtése érdekében a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat a kormányhoz fordult.

[caption id="" align="alignleft" width="690"]A sztrájk az összes ágazatot érinti. Fotó: Móricz-Sabján Simon A sztrájk az összes ágazatot érinti. Fotó: Móricz-Sabján Simon[/caption]Az EKSZ hétfői közleményében jelezte: nem ezért a 3 évre szóló megállapodásért buzdítja majd munkabeszüntetésre a tagjait, hanem a már novemberben jelzett eredeti követelésükért, az idei 15 + 5 százalékért. Ehhez mindössze 10 milliárd forint kell, szemben a cégvezetés által hangoztatott 3 éves program 34 milliárdos költségével, amelyről a BKV állítja, semmiképpen sem tudja most előteremteni. Nemes Gábor, az EKSZ elnöke hangsúlyozta, hogy csak a mielőbbi béremeléssel lehet visszatartani a más cégekhez készülő járművezetőket. A létszám ugyanis rohamosan fogy, ami előbb-utóbb a biztonságos működést veszélyezteti.

sztrájk közlekedés BKV béremelés
Kapcsolódó cikkek