Cégvilág

Óvatosan vásárol neten a magyar

Netes vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket – derült ki az eNET és a Vatera közös kutatásából.

Az eNET piackutató és a Vatera online piactér felnőtt internetezőket vizsgáló felméréséből kiderült, a hazai internetezők 84 százaléka rendszeresen vásárol online, míg 40 százalékuk legalább havonta egyszer, az online vásárlók felének pedig volt már valamilyen negatív tapasztalata. A válaszadók 21 százaléka említette, hogy a megrendelt termék nem olyan volt, mint a webáruházban feltöltött termékfotón, 19 százalékuk a késedelmes, 16 százalékuk pedig a nem teljesült kiszállítást tette szóvá. Emellett 13 százalék azt nehezményezte, hogy hibásan érkezett meg a rendelt termék.

Forrás: Shutterstock

A kutatás szerint az online vásárlás során készpénzzel fizetők többsége (64 százalék) csak azt követően szeret fizetni, hogy kézhez kapta a terméket. A válaszadók körében mindössze 15 százalék volt azok aránya, akik az elektronikus fizetési módot biztonsági aggályok miatt utasítják el, míg 46 százalék azt vallotta, hogy így kényelmesebb számára a vásárlás.

Az internetezők 41 százaléka vásárolt már külföldi webáruházban, főként az eBayről (72 százalék), az Aliexpressről (52 százalék), esetleg az Amazonról (23 százalék), elsősorban az alacsonyabb ár (76 százalék), a hazánkban nem elérhető termékek (66 százalék) és a nagyobb választék (56 százalék) miatt. A nem vásárlókat elsősorban bizalmi kérdések tartják vissza: 53 százalékuk szerint nehézkesebb az ilyen módon vásárolt termékek garanciális ügyintézése, illetve a reklamáció. A magyar nyelvű felület hiányát pedig a válaszadók 52 százaléka véli visszatartó tényezőnek.

A felmérés végül rávilágított arra is, hogy kiszállításkor leginkább a futárszolgálatokban bíznak az online vásárlók. A kutatásban részt vevők egy 5-ös skálán átlagosan 4,5 ponttal értékelték ezt a szállítási módot, míg legkevésbé a csomagautomatáknak szavaztak bizalmat, mindösszesen 3,7 pontra értékelve azt.

felmérés Vatera internet eNet vásárlás
Kapcsolódó cikkek