Cégvilág

Még mindig népszerűek a valóságshow-k

Idén az első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 3 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 6 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában.

A kereskedelmileg legfontosabb 18-49 éves korcsoport pedig 3 óra 53 percet tévézett, ami 17 perces csökkenést jelentett. Az 50 évnél idősebbek naponta átlagosan 6 óra 58 percet tévéztek az év első negyedében, amely 7 perccel több, mint egy évvel korábban – közölte a Nielsen Közönségmérés Kft. Az általános szórakoztató csatornák csoportja 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákat is magában foglalja, együttes részesedésük 2,2 százalékponttal csökkent, míg a filmcsatornák 1,5 százalékponttal növelték közönségarányukat 2016 első negyedévéhez képest a 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élők körében. A többi tematikus csatornacsoport részesedése a változások ellenére is viszonylag stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől az ismeretterjesztő, életmód, hír-, gyerek-, zene- és sportcsatornák esetében is.

A tévénézési időből a filmek 16,1 százalékban részesedtek, melyből 10 százalékot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematikájú műsorok a sugárzási idő 2,4 százalékát alkották. A művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok a programkínálat 9,5 százalékot képviseltek, de a tévénézésre fordított időből csupán 4,1 százalékkal részesedtek. A sportműsorok 6,6 százalékos sugárzási arányához képest feleakkora volt a műsorfogyasztásból való részesedés – hasonlóan a zenei műsorokhoz, melyek bár a műsoridőből 5 százalékban részesedtek, fogyasztási arányuk csupán 2,3 százalék volt.

A Nielsen Közönségmérés Kft. által a vizsgált időszakban műsorszinten mért csatornák körében A műsorkínálat 8,6 százalékát a „nem zenei szórakoztató” tematika alkotta, melynek csaknem a fele valóságshowból állt. A tévénézési idő 9,8 százalékát a szórakoztató műsorokra fordították a nézők, melynek harmadát a valóságshow-k vitték el. A reklámok naponta átlagosan 6,3 millió főt értek el 2017 első negyedévében, amely száz ezer fővel kevesebb, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 29-ről 31 percre növekedett, és egy fő naponta átlagosan 108 reklámfilmet tekintett meg, ami kilenccel több, mint 2016 első negyedévében.

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a „szeletes csokoládé” került, második a „puding, tejalapú desszert”, a harmadik helyen pedig a „kávé” termékosztályának televíziós hirdetései állnak 2017 első negyedévben. VG

fogyasztói szokások reklám tévénézés
Kapcsolódó cikkek