Több piacról is kivonul a General Motors
Leépíti indiai érdekeltségeit, a dél-afrikai piactól pedig megválna Amerika autógyártó óriása, a General Motors. A detroiti autógyártó a döntés kapcsán elmondta: a kivonulás költségét nagyjából 500 millió dollárra teszik, amit a második negyedévi mérlegben fognak majd elkönyvelni.
A cég új stratégiája a cég jelenlegi helyzetén is jelentősen javíthatna, révén, hogy a vállalat az elmúlt évben a globális piacon közel 800 millió dolláros veszteséget könyvelt el. Dan Ammann a vállalat elnöke a Reutersnek adott interjújában elmondta: a legújabb szerkezetátalakítási lépések célja elsősorban, hogy az erősebb piacok kapjanak nagyobb hangsúlyt, vagyis hogy az autógyártás az észak-amerikai piacon, vagy Kínában erősödjön.

Utóbbira meg is van minden esélye a cégnek, 2020-ig ugyanis összesen tíz elektromos és hibrid autómodellt visznek piacra. A kínai kormány ezzel a világ legambiciózusabb programját készíti elő az elektromos járművek elterjesztése, valamint a környezetszennyezés csökkentésére.
A GM az Indiában gyártott autóit egyébként elsősorban Mexikóba és Latin-Amerikába exportálja, a márciusban zárt pénzügyi évben 71 ezer autót exportált Indiából. Ezzel közel a dupláját érte el annak, mint amit egy évvel korábban ért el.
Az autógyártó nadrágszíj húzása meglepő, hiszen a General Motors (GM) az egy évvel korábbinál 33 százalékkal magasabb, 2,6 milliárd dolláros adózott eredményt ért el. Egy részvényre eső eredménye 1,70 dollár volt, a kedvező kilátások miatt a menedzsment az üzleti évre szóló EPS-tervét így 6-ról 6,5 dollárra emelte.