Cégvilág

Bejönni látszik a Metro csoport húzása

Beigazolódni látják a tulajdonosok azokat a várakozásokat, amelyek miatt az év elején a Metro Group két független vállalatra vált.

A 2016/17-es pénzügyi év első felében a Metro Group folyamatos erősödést mutatott mindkét cégében, a szórakoztató elektronikai MediaMarktSaturn, valamint a nagykereskedelmi és élelmiszer-szakértő Metro Cash & Carry eladási teljesítményében is.

Az eladások mértéke 0,3 százalékkal nőtt a 2016/17-es év második negyedévében, különösen a MediaMarktSaturn mutatott erős teljesítményt 3,4 százalékos növekedésével. A MediaMarkt és a Saturn márkák online értékesítései az összes országot tekintve 40 százalékkal nőttek, így a teljes értékesítés közel 12 százalékát adják. Az értékesítésből származó bevételek mellett ugyanakkor a vállalatcsoport szerkezetátalakítása és az új befektetések az EBIT-et a második negyedévben az előző évi 38 millió euróról 19 millió euróra csökkentették.

A Metro Cash & Carry bejelentett értékesítése jelentős, 5,4 százalékos növekedést mutatott, ami részben a Pro á Pro élelmiszer-nagykereskedelmi cég megszerzésének hatására alakult így. Ez hozzájárult a több mint 30 százalékos növekedéséhez, ami az összes értékesítés 16,1 százalékát teszi ki. A megszűnt tevékenységek EBIT értéke megháromszorozódott, 90 millió euróra nőtt, szemben az előző év azonos időszakában elért 27 millió euróhoz képest, különösen az ingatlanokból származó jövedelemnek és a pozitív devizahatásnak köszönhetően.

metró kereskedelem Media Markt
Kapcsolódó cikkek