Cégvilág

Milliárdos árcédula egy Rolls-Royce-on

A 103EX nevű tanulmánnyal próbálja fenntartani a szupergazdagok érdeklődését a márka, egyben arra hívja fel a figyelmüket, hogy ha megfizetik, a karosszériát is az ügyfél igényeinek megfelelően alakítják ki. Jelen esetben egy márkarajongó kereste meg a gyárat azzal, hogy az elképzelésének megfelelően építsenek egy kétszemélyes kupét. Giles Taylor, a márka vezető formatervezője álmodta meg az új vonalakat, a megrendelővel szorosan együttműködve.

Forrás: MW

Még 2013-ban indult a folyamat, amelynek eredményét a Villa D’Este rendezvényen mutatták be. A múlt század 20-as, 30-as éveinek karosszériái adták az ihletet: a Jonckheere által épített 1925-ös Phantom I Round Door drámai megjelenését akarták megidézni, a Park Ward által épített 1934-es Phantom II Streamline Saloontól származnak az arányok és a tetővonal, a befejezést pedig az 1934-es Gurney Nutting Phantom II Two Door Light Saloon és a szintén 1934-es Park Ward 20/25 Limousine Coupé ihlette. Elöl egy kerettel emelik ki a hagyományos hűtő­rácsot, mely önmagában is különleges, hiszen egy tömör alumíniumtömbből marták ki, majd kézzel polírozták tükörfényesre. Az autó egyedi rendszáma – 08 – is hasonló eljárással készült. A karosszéria szerkezetét is át kellett alakítani, mert az ügyfél kérésének megfelelően az első és a hátsó szélvédő vége közötti apró megszakításoktól eltekintve folyamatos az üvegfelület, nincsenek felső keresztmerevítők. Egyszerű és minimalista stílust követtek a belső térnél.

A hátsó ülések helyén egy nagy méretű polc található megvilágított üvegperemmel. A műszerfalat is leegyszerűsítették, az óra számlapját is Macassar Ebony fából készítették, hogy belesimuljon a környezetébe; olyan vékony a fa, hogy hátulról megvilágítva lehet láthatóvá tenni. Egyedi megoldás még az ajtó feltárulását követően az első sárvédőből előbújó számítógéptáska. Négy év alatt építette meg a gyár a Rolls-Royce Sweptail nevű kupét – meg is kérte az árát.

Rolls-Royce kupé luxus
Kapcsolódó cikkek