A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül – közölte az Uniqa a Kormányhivatallal történt egyeztetések után.
Az ebbe a csoportba tartozó utasok legfeljebb a megkötött utazási szerződésben szereplő összeg erejéig jogosultak az elmaradt vagy meghiúsult utazásaikkal kapcsolatban a biztosító szolgáltatását igényelni.
Azok a károsult utasok, akik nem a Green Holidays Kft.-vel szerződtek, és az utazási szerződésükön sem a Green Holidays Kft. szerepel mint utazásszervező, a szerződésen feltüntetett partnercégtől kérjenek tájékoztatást a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.
A Green Holidays Kft. nemzetközi utazásszervezői tevékenységére az Uniqával kötött kezesi biztosítási szerződése alapján a biztosítótársaság 500 millió forint erejéig vállalta vagyoni biztosíték nyújtását. Az eddigi kárbejelentések bizonyosan kimerítik az 500 millió forintos keretet, a társaság most annak megállapítását végzi, hogyan osszák el az összeget és az hogyan juthat el a leghamarabb a károsultakhoz. Az Uniqa tervei szerint már július végén elkezdődhet a kártalanítás.
A Green Holidays július 2-án jelentett fizetésképtelenséget, úgy, hogy még aznap is szállított ki utasokat Törökországba. Az Uniqa biztosító 3 nap leforgása alatt összesen 734 utast hozott haza, 57,151 millió forintos költséggel. A rendőrség az ügyben csalás miatt nyomozást indított.