A blokkvonatokat eddig Ausztriában Villachban, Szlovákiában Párkányban, Magyarországon pedig Sopronban és Budapesten állították össze, néha pedig Belgrádban is, ahol a már vonattá szervezett szerelvények egy részéhez csatolták a Villachból érkező kocsikat. Ez azonban annyi tolatást, kocsivizsgálatot, állomási adminisztrációt és más műszaki műveletet igényelt, ahány gyűjtőponton átment a küldemény. Ráadásul az állomásokon eltöltött, akár többnapnyi tartózkodás is rontotta a megoldás hatékonyságát.
Az RCH ezenkívül azért is döntött az egyetlen gyűjtőpont használatáról, mert a tíz évvel ezelőtti, évi mintegy 3000 vonat helyett az utóbbi években már csak körülbelül 800 szerelvényt kell délkeletre továbbítania, az idén pedig várhatóan 600-at. A csúcsévekben a DB Schenkerrel közösen bonyolított üzlet évi tízmillió eurónál is nagyobb árbevételt generált. Januártól az RCH a Schenkertől függetlenül közlekedteti a balkáni vonatokat, amelyek ferencvárosi összeállításával több nappal rövidül a menetidő, csökkennek a költségek, és javulhat a szolgáltatás minősége is. A vonatok szervezésébe és irányításába beszáll a Rail Cargo Logistics Hungaria is egy új diszponálási központtal.