Anti-Facebook lehet a botrány nyertese
A Facebook részvényeit és népszerűségét is megrázta a Cambridge Analytica-botrány, melyből a cég egy korábbi dolgozója, David Morin profitálhat, aki 2010-ben indította el Path néven saját, az akkori közösségi trendekkel szakító hálózatát.

Forrás: AFP
A Path a valódi baráti kapcsolatok szerepét hangsúlyozva 50, majd 150 felhasználóra korlátozta a kapcsolatok számát. A cég tudatosan szakítani kívánt a szerinte felületes népszerűséghajhászást képviselő Zuckerberg-oldallal. A fotómegosztásra támaszkodó közösségi oldal igen hamar felkeltette a Google érdeklődését is, Morin azonban alig három hónappal az indulást követően elutasította a keresőóriás százmillió dolláros ajánlatát.
A vállalkozó türelme kifizetődött, mert végül 2015-ben 2,9 milliárd dollárért adta el az oldalt egy koreai cégnek.
Morin a botrány árnyékában pár napja bejelentette, szívesen újragondolná az egyébként most is működő, de szerény népszerűségnek örvendő közösségi oldalát, hogy egy jobb Facebookot építsen belőle korábbi cégének elvei mentén. A bejelentés pozitív visszhangra talált, Morin pedig elmondta, ha összeáll egy megfelelő, szenvedélyes csapat, belevág a projektbe, és hamarosan beszámol a következő lépésekről.
Az esetleges újraindítást beárnyékolja, hogy a Path sem kerülte el az adatvédelmi botrányokat, 2013-ban 800 ezer dollárt kellett fizetnie háromezer felhasználó adatainak engedély nélküli tárolása miatt.
További részletek a Világgazdaság szerdai számában olvashatók.


