Cégvilág

Egy kicsit leült a Lego forgalma tavaly

Tizenhárom éve tavaly csökkent első alkalommal a dán Lego építőjáték-gyártó vállalat forgalma, de visszaesett a cég nettó nyeresége is az előző évihez képest a vállalat kedden közzétett eredménybeszámolója szerint.

A Lego tavaly 35 milliárd dán korona (1476 milliárd forint), az előző évinél nyolc százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 7,8 milliárd korona (329 milliárd forint) nettó nyereséget ért el, 17 százalékkal kisebbet a 2016-osnál.

A Lego forgalma 2016-ban még 6 százalékkal, 2015-ben pedig 25 százalékkal nőtt.

A Lego hagyományos piacain, Észak-Amerikában és Európában csökkent a forgalom tavaly, Kínában viszont „magas két számjegyű” százalékos növekedést ért el.

Egy kicsit megpihent a Lego
Forrás: MW/Kallus György

Niels B. Christiansen, a Lego vezérigazgatója szerint az eredményadatok a tavaly tett készlet-felszámolási intézkedések miatt romlottak. Megjegyezte ugyanakkor, hogy

decemberben a cég 12 legnagyobb piacából már hétnél forgalomnövekedést értek el, jó lendülettel indultak neki a 2018-as évnek.

A Lego tavaly 1400 alkalmazottal csökkentette dolgozói létszámát. Az év végén világszerte 17,5 ezer alkalmazottja volt a cégnek.

 

Lego nyereség építőjáték forgalom
Kapcsolódó cikkek