Cégvilág

A végzetes repülőgép-baleset után ellenőrzik a hajtóműveket

A Southwest Airlines amerikai légitársaság végzetes balesete után az amerikai és az európai légiközlekedési hatóság elrendelte pénteken összesen 680 olyan hajtómű rendkívüli műszaki ellenőrzését, mint amilyennel az érintett Boeing 737-es is fel van szerelve.

Kedden a Southwest New York és Dallas között közlekedő járatán repülő Boeing 737-es hajtűművének egyik ventilátorlapátja letört, és ez hajtóműrobbanást idézett elő.

A hajtóműrobbanás nyomáscsökkenést okozott a kabinban 10 ezer méter magasan, és kitört egy ablak.

A Southwest Airlines hajtóműve a baleset után
Forrás: AFP

A légnyomáskülönbség egy női utast majdnem kiszippantott az ablakon. Noha sikerült őt visszahúzni, sérüléseibe belehalt. Megsérült a balesetben további hét ember. A gép – amelyen 149 utas és ötfőnyi személyzet utazott – kényszerleszállást hajtott végre Philadelphiában.

Egyebek között a Boeing 737-esek a francia Safran és az amerikai General Electric közös vállalata (CFM International) által gyártott CFM56-7B típusú hajtóművével vannak felszerelve.

A hajtómű-ellenőrzést azonnal el kell kezdeni, és 20 nap alatt elvégezni a 680 hajtóművön, amelyek közül 350 amerikai légitársaságok gépein található.

A Southwest egyik járata 2016-ban a CFM56-7B típusú hajtómű ugyanilyen meghibásodása miatt hajtott végre kényszerleszállást Floridában.

A felszállást követően lezuhant egy katonai repülőgép az algériai főváros, Algír közelében, és a szerencsétlenségben legkevesebb 257 ember meghalt – jelentette április 11-én a helyi média.

 

műszaki ellenőrzés légiközlekedés CFM International Southwest Airlines hatóságok Boeing hajtómű
Kapcsolódó cikkek