Lehűtötte a kedélyeket a Heineken
Az újonnan megszerzett gyárak termelését is beleszámítva 14,8 százalékos volt a növekedés, ami 50,5 millió hektónyi eladott sört jelent. A cégcsoport konkrét értékeket csak az eredménysoron közölt, eszerint az adózott eredmény a tavalyi 293-ról 260 millió euróra esett vissza. Jean-Francois van Boxmeer elnök-vezérigazgató közleményében megerősítette cége idei évre várt forgalmi és nyereségkilátásait, szerinte a negyedéves adat szinkronban volt a várakozásaikkal.

Véleményét nem osztották a Bloomberg elemzői, akik ennél sokkal jobb forgalmi adatokat vártak a Soproni révén Magyarországon is jelen lévő vállalattól. Ennek megfelelően a bejelentésre 3,6 százalékot zuhant az árfolyam az amszterdami tőzsdén.
A lanyhább keresletet az északi féltekén uralkodó hideggel és havas téllel magyarázták, ami nem kedvez a hűsítő ital fogyasztásának. Különösen Nyugat-Európára panaszkodtak, ahol a régiók közt egyedüliként mértek visszaesést, méghozzá 1,7 százalékosat. Itt a március végi húsvét megdobta ugyan a forgalmat, de nem annyira, hogy az év eleji zimankó miatti negatív hatásokat kompenzálni tudja.
A magyar piac mellett Kelet-Európát, Afrikát és a Közel-Keletet is magába foglaló EMEA-régió 6,8 százalékos organikus forgalombővüléssel az eladások több mint ötödét adta, míg a legnagyobb, 11,3 százalékos plusz az Ázsia és Óceánia alkotta régiót fémjelezte, ahol a kínai Tiger márkával taroltak a hollandok.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja


