Cégvilág

A vállalatok felénél kellene fejleszteni az ellátási láncot

Az ellátási lánc fejlesztésére szánt megfelelő befektetések már kettő-négy év alatt is megtérülhetnek, 15-25 százalékos haszonnal – derült ki a Roland Berger tanulmányából.

A vállalkozások fele gondolja úgy, hogy az ellátásilánc-stratégiája már elévült és nem igazodik a jövő üzleti igényeihez. Ezeknek a vállalatoknak egyetlen esélyük, ha megújítják a folyamataikat, hiszen a rosszul működő ellátási lánc egyszerre növeli a költségeket és csökkenti a bevételt. Az ellátási lánc fejlesztésére szánt megfelelő befektetések már kettő-négy év alatt is megtérülhetnek, 15-25 százalékos haszonnal – derül ki a Roland Berger Ellátásilánc-tervezés 4.0 (Supply Chain Planning 4.0) című legújabb tanulmányából, melyben a szakértők több mint 200 vállalatot kérdeztek meg világszerte.

Az ellátási lánc fejlesztésére szánt megfelelő befektetések már kettő-négy év alatt is megtérülhetnek, 15-25 százalékos haszonnal
Forrás: Shutterstock

Az ellátásilánc-tervezés (SCP) legfőbb célja az, hogy a fogyasztók szükségleteinek figyelembevételével tudjuk a termékeket a megfelelő csatornán és az igényelt mennyiségben teríteni – magyarázta a cég közleményében Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. Ideális esetben a tervezéssel majd százszázalékos előrejelzési pontosságot, nulla fölösleget és rendkívül hatékony, a változó körülményekhez hangolható ellátási láncot kaphatunk.

A társaság tanulmánya szerint a vállalatok kétharmada úgy véli, hogy hatékony az ellátásilánc-stratégiája, sőt négy vállalatból három biztos abban, hogy megfelel a jelenlegi üzleti követelményeknek is.

Ám a jövő üzleti igényei szempontjából nem ilyen egyértelmű a helyzet, ugyanis a cégek több mint ötven százaléka gondolta úgy, hogy módosítani kell SCP-stratégiáján, különösen a kereslet megtervezésében. Ennek ellenére a válaszadók háromnegyede elégedett a mostani termeléstervezésével.

A Roland Berger szakértői három lépésből álló megközelítést javasolnak a vállalatoknak az ellátásilánc-tervezésük újragondolásához. Az első lépésben pontosan elemezniük kell a vállalat helyzetét, és azonosítani kell a hiányosságokat. A második lépésben a jövőképet kell felállítaniuk, amely tartalmazza a megcélzott folyamatokat, az arra alkalmas szervezeti felépítést és rendszereket. A harmadik lépés az új elképzelés fejlesztése, melynek bevezetése folyamatosan történik.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

logisztika Roland Berger ellátási lánc sCp
Kapcsolódó cikkek