A nyári menetrend életbelépésével kilenc új desztináció érhető el a Liszt Ferenc repülőtérről – négy légitársaság (WizzAir, Ryanair, LOT, American Airlines) heti 35 új járatot indít Budapestről. Emellett hat légitársaság (Lufthansa, LOT, Finnair, Turkish, Air Canada, Aeroflot) jelentette be a frekvenciaszám bővítését, aminek köszönhetően heti 39 járattal bővül májustól a Budapest Airport forgalma – például napi hatszor indul járat Frankfurtba, ötször Varsóba, négyszer Moszkvába.
Augusztustól bővít az Iberia is, míg a Qatar Airways ugyancsak augusztustól nagyobb kapacitású gépekkel szolgálja ki a budapesti utasokat.
Példa nélküli a magyar légiszállítás történetében, hogy május elejétől immár négy észak-amerikai célállomás lesz elérhető közvetlenül Budapestről. Az Air Canada már üzemelő torontói járata nyáron naponta közlekedik majd, s május 5-én beindul az American Airlines philadelphiai napi járata is. Az igazán nagy újdonság az lesz, hogy május 3-tól a Malév csődje után először Budapest lesz a bázisa egy hosszú távú repülőgépnek. Ekkor áll üzembe a LOT lengyel légitársaság Boeing 787-es Dreamliner gépe, amely hetente négyszer New Yorkba, a JFK reptérre, és kétszer a chicagói O’Hare repülőtérre indul.
Philadelphia és Chicago először kerül fel a Magyarországról elérhető célállomások közé. Hogy van létjogosultsága az észak-amerikai piac felé terjeszkedésnek, arra a legjobb példát a Lufthansa szolgáltatja: a tengerentúlra, az újonnan felfedezett afrikai desztinációkat leszámítva, a legnagyobb, 6,5 százalékos bővülést produkálta a jegyeladásban Budapestről.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható