A Fiat Chrysler új vezérigazgatójára, Mike Manley-re maradt a feladat, hogy megvalósítsa elődje, Sergio Marchionne terveit. Az olasz üzletember eredetileg csak 2019 áprilisában adta volna át a stafétabotot, ám miután a közelmúltban vállműtéten esett át, és utána váratlanul romlott az egészségi állapota – olasz sajtóinformációk szerint kómában van –, hét végén az autógyár mást nevezett ki a helyére. A befektetők érzékenyen reagáltak a történtekre, a Fiat árfolyama tegnap napközben 2,34 százalékot gyengült, leányvállalata, a Ferrari pedig 4,72 százalékos visszaesést könyvelhetett el.
A váltás kevés hátulütővel járhat, a következő 12 hónap tekintetében legalábbis
– idézi a Bernstein elemzőjét, Max Warburtont a Reuters hírügynökség. Ugyanakkor hozzátette, hosszú távon aggodalomra adhat okot a befektetői körben, hogy Marchionne erős kézzel, szigorú intézkedésekkel irányította a Fiatot, és kérdéses, hogy Manley is ugyanezt teszi-e majd.
Az autógyár tervei között szerepel a SUV-ok gyártásának felpörgetése, illetve az elektromos és hibridautóik fejlesztésébe is be akarnak fektetni annak érdekében, hogy 2022-re megduplázhassák üzemi eredményüket. Marchionne a vállalat növekedési politikájának középpontjába a Jeep márka globális terjeszkedését állította, és az irány várhatóan Manley érkezésével sem változik, ő ugyanis a Jeep és a RAM márkaigazgatója volt eddig.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.