BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bizonytalanná válhat a Ferrari jövője

A Tervek között szerepel a SUV-ok gyártásának felpörgetése, illetve az elektromos és hibridautóik fejlesztésébe is be akarnak fektetni annak érdekében, hogy 2022-re megduplázhassák üzemi eredményüket.

A Fiat Chrysler új vezérigazgatójára, Mike Manley-re maradt a feladat, hogy megvalósítsa elődje, Sergio Marchionne terveit. Az olasz üzletember eredetileg csak 2019 áprilisában adta volna át a stafétabotot, ám miután a közelmúltban vállműtéten esett át, és utána váratlanul romlott az egészségi állapota – olasz sajtóinformációk szerint kómában van –, hét végén az autógyár mást nevezett ki a helyére. A befektetők érzékenyen reagáltak a történtekre, a Fiat árfolyama tegnap napközben 2,34 százalékot gyengült, leányvállalata, a Ferrari pedig 4,72 százalékos visszaesést könyvelhetett el.

A váltás kevés hátulütővel járhat, a következő 12 hónap tekintetében legalábbis

– idézi a Berns­tein elemzőjét, Max Warburtont a Reuters hírügynökség. Ugyanakkor hozzátette, hosszú távon aggodalomra adhat okot a befektetői körben, hogy Marchionne erős kézzel, szigorú intézkedésekkel irányította a Fiatot, és kérdéses, hogy Manley is ugyanezt teszi-e majd.

Fotó: AFP

Az autógyár tervei között szerepel a SUV-ok gyártásának felpörgetése, illetve az elektromos és hibridautóik fejlesztésébe is be akarnak fektetni annak érdekében, hogy 2022-re megduplázhassák üzemi eredményüket. Marchionne a vállalat növekedési politikájának középpontjába a Jeep márka globális terjeszkedését állította, és az irány várhatóan Manley érkezésével sem változik, ő ugyanis a Jeep és a RAM márkaigazgatója volt eddig.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.