Duplázásra készül a Ferrari
Maranellóban mutatta be a Ferrari legújabb sportkocsiját, a Monza SP-t. A kevesebb mint 500 példányban készülő luxusautó dizájnja a negyvenes-ötvenes évek ikonikus versenyautóját, a Barchettát fogja idézni, persze a legújabb technológiával felturbózva. A Ferrari üzletpolitikája alapján csak a márka leghűségesebb hívei kaphatnak majd a Monzákból, kérésüknek megfelelően egy- vagy kétszemélyes verzióban. A Monza SP áráról nincsenek információk, de piaci pletykák szerint egymillió euró felett várható.

A bemutató apropóján Louis Camilleri, a Ferrari júliusban kinevezett vezérigazgatója ismertette a vállalat ötéves üzleti tervét. E szerint
2022-ben a modellek 60 százalékát már benzines-elektromos vegyes meghajtással látják el. Vegyes hajtást kap a 488-as, a 488 Spider és a 812 Superfast is.
Marad a V12-es motor, de elektromos meghajtással kombinálva. A terv szerint tizenöt új modell kerülhet piacra az ötéves időszak alatt, zárásként érkezik az olasz márka első SUV-ja, a Purosangue („tiszta vér”).
A Financial Times ugyanakkor hiányolja a korábban célként kitűzött teljesen elektromos hajtású autó kifejlesztését.
A felvázolt ambiciózus terv végrehajtásával látja elérhetőnek a Ferrari menedzsmentje, hogy nyereségüket néhány év alatt a most évi egymilliárd euróról kettőre emeljék, illetve, hogy a profitráta a mai 30,3 százalékról 38 százalék fölé nőjön.
A hosszú távú stratégiát Sergio Marchionne korábbi vezérigazgató július végi váratlan halála után fogadták el, ám célkitűzéseit tekintve mit sem változtattak rajta. „Ez egy nagyra törő terv, de megvalósítható” – jelentette ki Camilleri, aki kinevezését követően, augusztus elején a kétmilliárdos profitot nem célként, hanem szándékként említette, a cég részvényeinek 8 százalékos zuhanását váltva ki.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható