BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kiváló magyar termékekkel szerepel Magyarország a SIAL-on

Elnézve kiállítóink termékeit joggal mondhatom, hogy Magyarország számottevő kapacitással rendelkezik kiváló minőségű, magas hozzáadott értéket képviselő élelmiszergazdasági termékekből és gasztronómiai különlegességekből, éppen ezért nagy eséllyel elnyerhetik a nemzetközi és a kifinomult ízlésű francia fogyasztók bizalmát is – mondta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a párizsi SIAL kiállításon.

A SIAL a világ egyik legnagyobb és legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari kiállítása, melyet kétévente rendeznek meg Franciaországban. 2016-ban, összesen 7 020 kiállító mutatkozott be 109 ország részvételével több, mint 150 ezer látogatóval. A magyar kiállítói jelenlét évek óta stabil ezen a magas szintű rendezvényen. Részvételünk célja elsősorban a nemzetközi szakközönség előtti bemutatkozás és a vevőkapcsolatok ápolása. Idén 25 kiállítónknak van lehetősége az árubemutatásra, információszolgáltatásra és a sikeres tárgyalások lebonyolítására.

Zsigó Róbert köszöntőjében hangsúlyozta, hogy Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiájának egyik legfontosabb pillére hazánk GMO-mentes politikája.

Magyarország GMO-mentességét az ország alaptörvénye is rögzíti, mely Európában egyedülálló. Magyarország az Európai Unió tagjaként gyakran az EU-s jogszabályoknál is szigorúbb követelményeket érvényesít az élelmiszergazdaságban.

A párizsi SIAL
Fotó: AFP

Az államtitkár felhívta rá a figyelmet, hogy a hagyományos magyar termékek népszerűsítése, valamint a fenntartható fogyasztás és termelés előtérbe helyezése érdekében az Agrárminisztérium a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal irányításával számos, a lakosságot is célzó szemléletformáló, a magyar élelmiszerek ismertségét elősegítő kampányt, illetve programot szervez a hagyományos és modern kommunikációs csatornákon keresztül.

Az agártárca államtitkára kiemelte a párizsi nagykövetségünk sikeres közreműködését az elmúlt időszakban megélénkült, az agrár-élelmiszeripari ágazatot érintő magas szintű intézményesített párbeszédek, és a megalapozott kétoldalú szakmai együttműködések előmozdításában.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek