BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árat csökkentett Kínában jó pár luxuscég

A forgalmi adó csökkentése miatt számos nagy márka termékeinek az ára is csökkent Kínában, ám a prémiumkategóriás termékek forgalmazói már egy ideje növekvő aggodalommal figyelik a világ második legnagyobb gazdaságának egyre lassuló növekedését.

Az Apple, számos más prémiumkategóriás márkával egyetemben, lejjebb vitte termékeinek árát Kínában a hét elején, miután az ázsiai ország április elsejei hatállyal több százalékponttal csökkentette az általános forgalmi adót.

A Reuters beszámolója szerint az Apple a kínai weboldalán jó néhány terméknek írta át az árcéduláját: így például egy legújabb, 64 gigabyte-os iPhone XS „mindössze” 8199 jüanba (1220 amerikai dollár, 350 ezer forint) kerül, 5,8 százalékkal (74 dollár) csökkent az ára, egy iPhone XR-hez pedig most 4,6 százalékkal olcsóbban juthatnak hozzá a kínai vásárlók.

Más márkák forgalmazói is csökkentették az áraikat. A helyi sajtó arról számol be, hogy az LVMH

Grouphoz tartozó Louis Vuitton és a Kering Guccija szintén olcsóbban árulja hétfő óta a termékeit, mindkét márka árucikkei nagyjából 3 százalékkal kerülnek kevesebbe.

Egyes autógyártók már a múlt hónapban bejelentették az árcsökkenést: a BMW és a Mercedes-Benz is úgy nyilatkozott, hogy az adócsökkentés után számos modelljük ára csökkenni fog.

A Kering vállalat nem kommentálta a kínai sajtó értesüléseit, a

Louis Vuitton szóvivője azonban megerősítette a Reutersnak, hogy a kínai részlegük valóban az új feltételekhez igazította az árait, és hozzátette: „A márka teljes mértékben támogatja a kínai kormány azon törekvését, hogy szűkítse az árkülönbségeket Kína és nemzetközi piacok között.”

Az Apple sem kommentálta most az árváltozást, pár hónapja viszont már elkezdte kongatni a vészharangot. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója januárban arra figyelmeztette a befektetőket, hogy „a kínai gazdaság súlyosabb helyzete igencsak rányomta a bélyegét az iPhone-értékesítési számokra”.

Később Cook úgy nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek, hogy a cég néhány, az Egyesült Államokon kívüli piacán csökkenteni szándékozik az igencsak drága iPhone-ok árát, mivel az Apple eladási számai már azelőtt sem voltak túl fényesek Kínában, hogy a világ második legnagyobb gazdaságának növekedése elkezdett lassulni. Több mint három éve csökkennek a cég telefoneladásai Kínában, az elmúlt negyedévben 20 százalékot esett az értékesítés. Ennek fő oka, hogy a kaliforniai székhelyű cég igen kemény konkurenciával néz szembe Kínában: a Huawei, az Oppo és a Xiaomi telefonjai nemcsak jóval olcsóbbak az Apple-termékeknél, de egyes telefonok technológiailag ugyanazt a csúcskategóriát képviselik, ráadásul ezek a vállalatok kimondottan a kínai vásárlók igényeire szabják a termékeiket. Ugyanakkor még a mostani árcsökkentés után is jóval drágábbak az Apple telefonjai, mint a helyi versenytársaké, ami azért is érdekes, mivel Kína továbbra is az egyik fő piaca az amerikai vállalatnak: globális értékesítésének több mint 15 százaléka származik innen. A Hongkongot és Tajvant is magában foglaló tágabb kínai piac 13,2 milliárd dollár árbevételt generált az elmúlt negyedévben, ez körülbelül 27 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakával összevetve.

A pekingi vezetés márciusban jelentett be egy csaknem 2 trillió jüan értékű gazdaságélénkítő adócsökkentési csomagot – ennek része az áfacsökkentés is –, miután tavaly a kínai gazdaság három évtizede nem látott mértékben lassult, és ez a tendencia várhatóan folytatódik az idén: a kínai kormány a tavalyi 6,6 százalékos bővülés után az idei évre 6–6,5 százalék közötti növekedést vár.

Kína egyébként a világ luxuscikkforgalmának csaknem egyharmadát adja, a Boston Consulting Group felmérése szerint ez az arány 2024-re 40 százalékra nőhet.

Az iPhone XS Kínában nagyjából

350

ezer forintnak megfelelő jüanba kerül

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.