Hódít a luxus a divatmárkák világában: a londoni központú Lyst áru-összehasonlító site nemrégiben tette közzé szokásos, negyedévente elkészített összeállítását a divatmárkák népszerűségéről. A Lyst Index legutóbbi adatai a tavalyi év utolsó negyedévére vonatkoznak, és nem tartalmaznak nagy meglepetést abból a szempontból, hogy a tíz legnépszerűbb márka között jócskán találhatunk olasz neveket, általánosságban pedig elmondható, hogy a luxusmárkák dominálják a rangsort – olvasható a Business Insider cikkében.
Az eredmény egybecseng az NDP Group közelmúltban kiadott elemzésével, amelyből kiderül: a dollárban számolt eladások a luxusmárkák körében 50 százalékkal nőttek az utóbbi években az Egyesült Államokban, a ruházati termékek és a lábbelik esetében volt a leginkább megfigyelhető a növekedés. Az NDP elemzője szerint ez jól mutatja, hogy a luxusmárkák piaca növekedésben van, új márkák követelnek figyelmet maguknak, és az online eladási tér egyre nagyobb szeletet hasít ki az értékesítésekből.
Az online térben aktív a Lyst cég is, amely negyedévente megjelenő indexét a vásárlói szokások alapján határozza meg. Havi több mint 50 millió vevő keresési és vásárlási szokásait elemzi, figyelembe véve a Google-kereséseket és a közösségi médiabeli említést is.
Ennek alapján a lista élén a Gucci áll: 2018 végére került vissza az előkelő első helyre, bár a korábbi időszakokban is szerepelt az első tízben, rendszerint az elsők között. A mostani helyezés sikerét a Business Insider annak tulajdonítja, hogy a márka kreatív igazgatója, Alessandro Michele igen érzékeny a fiatalok igényeire, színes, élénk színek és formák dominálják a kreációkat, ráadásul a fiatalok szempontjai között még az is szerepel, hogy az Instagramon jól mutassanak a ruhák. Október és december között több mint hatmillióan kerestek rá Gucci termékekre a Lysten. A Forbes magazin 2018-as listáján egyébként a Gucci a 36. legértékesebb márka volt a világon 14,9 milliárd dolláros (4200 milliárd forint) márkaértékkel.
A Lyst Index második helyén a 2012-ben alapított Off-White áll, amely a tehetős fiatalok körében hódit prémiumkategóriás sneakereivel – alapítója egyébként Virgil Abloh, aki a Louis Vuitton férfiaknak szóló részlegének művészeti igazgatója.
Dobogós helyet ért el a keresések alapján egy spanyol márka is. A Balenciaga neve akkor került be a köztudatba, amikor tavaly decemberben Michelle Obama könyvének egy New York-i dedikálásán egy 400 dolláros combközépig érő, ezüstszínű Balenciaga csizmát viselt. A márkát egyébként 1918-ban alapította Spanyolországban Cristóbal Balenciaga, a vállalat központja ma Párizsban van. Ruhái, cipői és táskái szokatlan anyagaikról és merész vonalvezetésükről ismertek.
A Fendi olasz divatcég is felkerült a listára, a római divatházat Adele Casagrande és Edoardo Fendi alapította 1925-ben, és ami egykor kis családi manufaktúraként működött, mára a divatvilág egyik meghatározó szereplője lett.
Újabb divatóriás Itáliából a listán: a Versace is igen népszerűnek bizonyult az online vásárlók körében. Az olasz márkát tavaly vásárolta meg a Michael Kors 2,12 milliárd dollárért, a vállalat ma Capri Holdings néven működik. A társaság tervei szerint a Versace bevételét a mostani 808 millió dollárról 2 millárd dollárra kívánja növelni, ezért tovább bővítik a bolthálózatot is.
A milánói székhelyű, Hugo Boss csoporthoz tartozó Valentino is a top tízben van, a listát pedig egy brit cég zárja: a Burberry termékei annak ellenére voltak igencsak kelendők, hogy a márka kisebbfajta válságot élt át az utóbbi években. Új menedzsmenttel igyekeztek megküzdeni a kínai kereslet csökkenése és a globális gazdaság lassulása miatti nehezebb helyzettel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.