Májusban emelt először jegyárat a Budapest Eye üzemeltetője, az Óriáskerék Kft., amely még így is Európa legolcsóbban, a londoninál és a bécsinél 20 százalékkal olcsóbban látogatható óriáskerekét üzemelteti – tájékoztatta a Világgazdaságot Banka Edina, a társaság ügyvezetője. A 2017 márciusában felállított második Budapest Eye utasainak 80 százaléka külföldi, ami már önmagában is megmagyarázza az idén 10 százalékkal növekvő jegyeladásokat, hiszen a magyar főváros turistaforgalma évről évre dinamikusan nő. A kerék az idén forog először egész éven át. Az éves forgalom szempontjából a legerősebbnek éppen január első hete bizonyult a szilveszteri turistaforgalom miatt, de az első két hónap forgalma összességében így is a mélypont volt. A látogatócsúcs augusztusban és decemberben van, akkor kétszer-háromszor annyi jegyet adnak el, mint a leggyengébb hónapokban. Az utasok 70 százaléka teljes árú jeggyel óriáskerekezik, 8 százalék a gyermek, 4 százalék a négyfős család, 13 százalék a kedvezményes jegyet váltó diák, nyugdíjas és csoportos látogató, és 2 százalék az elsőbbségi jegyet vásárlók aránya.
Három éve már több mint 400 millió forintot költött az üzemeltető az Erzsébet téren a talajba beépített vasbeton tartószerkezetre, amely a jelenlegi bérelt eszköz helyett már a következő óriáskerékre vár. Banka Edinától megtudtuk, hogy cégük nem tett le a vásárlásról, bár időközben jelentősen megemelkedett az acél ára, ami egy 350 tonnás acélszerkezet beszerzésénél nem elhanyagolható. A tervezett minőségű és méretű óriáskerekek ára 9 millió eurónál kezdődik, és felmegy 18 millióig. A jelenlegi berendezésre 2021-ig van szerződés. A budapesti cég azt tervezi, hogy 2020 elején dönt a következőről, amelynek legyártása 12 hónapig tart, és amelyet valószínűleg nagy referenciával rendelkező holland vagy német gyártónál rendelnek meg.
A cégvezető szerint folyamatos meglepetések érik őket, és változások írják felül az elképzeléseiket: nemcsak a 2016-ra megrendelt kerék megvásárlása hiúsult meg, hanem 2017-re megváltozott az Erzsébet téri terület tulajdonosa is. A tér másik feléhez hasonlóan a fővárostól a magyar állam tulajdonába került az egész terület, amelynek a használatára szóló szerződések aláírási folyamata az új tulajdonossal csak nemrég zárult le.
Nem gyerekjáték
Az óriáskerekek nagyon népszerűek a hazai fesztiválokon és egyes karácsonyi vásárokon is. Siófokon, Győrben és Debrecenben is feltűnt, vagy éppen most is forog egy-egy kisebb kerék, de azokat nem a Budapest Eye üzemelteti, noha több magyar nagyváros is megkereste az Óriáskerék Kft.-t. Meglepődtek azonban a számokon, mert egy megbízható, 28-30 méteres minikerék bérleti díja két napra vagy két hétre egyaránt 80 ezer euró, az ára pedig minimum 2 millió euró, amit nehéz kitermelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.