BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Luxuskütyük: belépő a felső tízezerbe

Számos luxusmárka kínál prémiumkategóriás termékeket a technika szerelmeseinek – és a célcsoport némileg eltér a megszokott vásárlóközönségtől, hiszen az is hozzájuthat a kiegészítők némelyikéhez, aki egyébként nem gyémántberakásos mobilon telefonál.

Nem is olyan régen az okos­telefonok még főleg az anyagilag jobban eleresztett technikamániások kiváltságai voltak, ma ezek a termékek már egyáltalán nem számítanak luxusnak vagy akár prémiumkategóriásnak. Néhány márka azonban mégis megtalálja a módját, hogy egy-egy kütyü ma is szinte elérhetetlen legyen a nagyközönség számára – így lehet például egy egyszerű fülhallgató vagy egy telefontok több ezer dolláros luxustermék. Ám ezek a cikkek egyben belépőt is kínálnak a luxus világába.

Ebben a kategóriában a határ a csillagos ég: a legdrágább iPhone például a brit Stuart Hughes által tervezett Black Diamond iPhone 5, amely 15 millió dollárba (4,3 milliárd forint) kerül. Állítólag egy kínai üzletember számára készítette a luxusiparban aktív Hughes és vállalkozása, a telefon egy sima iPhone 5-ös, amely arany- és fekete gyémántborítást kapott, a kijelzőjében 25 karátos arany és zafír is található, a hátulján az Apple-logót 53 gyémántból rakták ki. Ez és az ehhez hasonló készülékek valóban csak egy nagyon szűk réteg kiváltságai, ám néhány luxusmárka előállt olyan kiegészítőkkel, amelyeknek az árcédulája szintén nem hétköznapi, ám nem feltétlenül kell a világ milliárdos elitjébe tartozni ahhoz, hogy valaki a tulajdonosuk legyen – nem véletlenül szokták belépőkategóriás luxuscikkekként emlegetni a prémiumkiegészítőket. Sok luxusmárka tehát egyre nagyobb hangsúlyt fektet erre a termékcsoportra, amely a luxuscikkek értékesítésének 20 százalékát adja, és az adatok azt mutatják, hogy egyre nagyobb szerepet kap a szegmens kereskedelmében.

A beszédes nevű Highsnobiety.com oldal összeállításából kiderül, hogy akár már 2550 dollárért (750 000 forint) hozzájuthat valaki a Louis Vuitton Tambour Horizon okosórájához. Összehasonlításképpen: az Apple Series 4 okosórája 400 és 1400 dollár közötti áron kapható. Szintén a Louis Vuitton állt elő monogrammal ellátott fülhallgatóval, ez már 1000 dollárért elérhető, és az említett órával lehet párosítani. Az ikonikus monogrammal ellátott füles több színben is választható, a bőrrel bevont töltő pedig tízórás üzemidőt biztosít.

Okostöltőt árul a Berluti márka is, a felső kategóriás, bőrbevonatú töltőkészlet már 780 dollárért (225 ezer forint) is elérhető.

Ebben a ligában játszik egyébként – a Louis Vuittonhoz hasonlóan az LVMH-hoz tartozó – Dior is, de a márka legújabb okostelefonja és AirPodja még nem elérhető, bár már dolgoznak rajta. A márka nem új játékos a luxuskütyük piacán, a Dior Phone Touch például 2011-ben jött ki. Az androidos rendszert futtató luxus-okostelefon kijelzője zafírkristályokat, a ház pedig nem kis mennyiségű aranyat és gyémántot tartalmaz. A mindössze 99 példányban gyártott telefon a megjelenés évében 5600 dollárba (1,6 millió forint) került.

A fentebb már említett Berluti egyébként iPhone-tokokat is árul, egy iPhone Xs-hez való Scritto bőrtok például már 430 dollárért (125 ezer forint) megvásárolható – ám ennek több mint a háromszorosába kerül majd a hamarosan piacra kerülő, alligátorbőrből készült tok.

A francia divatdiktátorok mellett az olaszok is részesei akarnak lenni a luxuskütyük piacának: a Versace Tribute Medusa bőrtokja az iPhone X-ekre való, és már egy olasz utazás árából a miénk lehet: a 875 dolláros árért fekete borjúbőrből készült, aranygombokkal ellátott kiegészítőt kapunk.

A Stuart Hughes által tervezett Black Diamond iPhone

15

millió dollárba kerül

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.