Csaknem kétmilliárd – 1953,3 millió – eurós nettó árbevétellel zárta a 2018-as évet a Magyar Suzuki Zrt. – jelentette be a társaság. Ez mintegy 3 százalékos csökkenés a 2017-es hasonló adathoz viszonyítva. A japán gyártó magyar leánya 2018-ban csaknem 172 ezer járművet értékesített a világ 123 országában, ennek 95 százaléka Esztergomban készült. Az itteni gyár a Suzuki harmadik legnagyobb kapacitású üzeme Japán és India után, egyben a cég egyetlen európai egysége. A cég Magyarországon több mint 19 ezer új autót – ez 27 százalékos éves növekedés – adott el tavaly, immár harmadik éve vezeti a hazai újautó-eladásokat. A vállalatnak 14 százalék fölötti a részesedése a magyar piacon, a nettó hazai árbevétele 18,6 százalékkal növekedett. Magyarország a Suzuki ötödik legnagyobb piaca a brit, a német, a francia és az olasz után.
Az esztergomi gyártás az uniós emissziós átállás miatt valamelyest visszaesett az előző évben. Ez a trend leginkább az S-Cross modellnél figyelhető meg: ebből 50 ezer darab gördült le, szemben a 2017-es 55 ezerrel, Vitarából viszont csaknem azonos mennyiség (121 ezer) készült. A 2018-ban regisztrált járművek 87 százaléka exportra ment a korábbi 92 százalékhoz képest, ami a magyar piac erősödését mutatja. A csoport az eredetileg tervezett 179 ezer helyett 185 ezer járművet gyártana idén.
A Suzuki nemcsak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősödött. Az utóbbi üzletág 2017 óta a kelet-közép-európai régió központja, és 367 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A motoros üzletág már harmadik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában. Áprilistól a Magyar Suzuki az anyacég európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátó központja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.