Legutóbb a Prada jelentette be, hogy elbúcsúzik a szőrméktől, ezzel olyan nevekhez csatlakozott, mint a Gucci, a Versace és a Calvin Klein. A milánói székhelyű divatóriás idén március 22-én hozta nyilvánosságra, hogy a 2020-as tavaszi-nyári kollekciójában már semmiféle állati eredetű szőrmét nem használ. „Új, innovatív anyagokat használunk majd, amelyek lehetővé teszik, hogy a cég, eddig feltáratlan területeket hódítson meg a kreatív tervezés terén, és tesszük mindezt etikus módon” – idézi Miuccia Prada szavait a brit Evening Standard.
Viszonylag friss a Chanel hasonló döntése: a francia divatház tavaly decemberben határozott úgy, hogy sem állati eredetű szőrmét, sem bőrt nem alkalmaz a kreációiban.
A Burberry szintén tavaly csatlakozott a szőrmentesek csapatához, ekkor közölték, hogy az őszi kollekcióban már nem használnak állati szőrmét, és a meglévő kollekciókból is fokozatosan elhagyják a gyártás során.
„A modern luxus egyben szociális és a környezet iránti érzékenységet is jelent – mondta a Burberry igazgatója, Marco Gobetti. – Ez egyben a hosszú távú siker titka is.” A divatház kreatív igazgatója, Riccardo Tisci szerint ez a döntés egy új korszak kezdete a vállalat életében.
A brit John Galliano, aki egyebek mellett a Givenchy és a Dior tervezője volt, most pedig a szintén francia Maison Margiela kreatív igazgatója, szintén elutasítja a szőrme használatát – mint azt tavaly áprilisban bejelentette. Amikor az Elle magazin egy interjúban arról faggatta a divatszakembert, hogy ha nem a szőrme, akkor mégis mi adja az igazi luxust, így válaszolt: „Eredetiség és találékonyság. Ma a vásárlók már nem termékeket vesznek, hanem etikus világnézetet, olyan cégeket keresnek, amelyek megvédik a számukra fontos értékeket.” A DKNY és a Donna Karan anyacége szintén úgy nyilatkozott, hogy az idei évtől mellőzi a szőrmék használatát, és így döntött a Versace is. Donatella Versace szavait idézi az Evening Standard: „Szőr? Már nem az én világom. Nem akarok állatokat ölni a divat érdekében. Nem érzem helyesnek.” A Michael Kors 2017 decemberében kötelezte el magát az állati szőrmék nélküli vonalon, és 2018 végére fokozatosan ki is iktatta az ilyen termékeket a kínálatából. A döntés a Jimmy Choo márkára is vonatkozik, amelyet a Kors tavaly júliusban vásárolt fel.
A Gucci szintén 2017 őszén jelentette be, hogy 2018 tavaszától már nem használ állati szőrmét, a már legyártott szőrmés termékeit pedig elárverezi, és a bevételt állatvédelmi szervezeteknek adja. „Ma már létezik olyan technológia, amellyel ki lehet váltani anyaghasználatban az állati szőrmét. A végeredmény igazi luxustermék lesz, egész egyszerűen nincs szükség az állati szőrre” – mondta a Vouge-nak Marco Bizzarri, a Gucci vezére. A Giorgio Armani divatház 2016 márciusától nem használ szőrmét, és vannak olyan divatcégek, amelyek már az elmúlt évtizedben szemléletmódot váltottak. Ilyen például a Tommy Hilfiger, amely 2007-ben állt le az állati eredetű szőrmék felhasználásával, 2006-ban a Ralph Lauren döntött így, a Calvin Klein pedig feltehetőleg igazi úttörőnek számított 1994-ben, amikor ebbéli elhatározását bejelentette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.