A Ryanair azzal számol, hogy a légi katasztrófák miatt átalakításokra szoruló, s emiatt a földön veszteglő Boeing 737 MAX típusú utasszállítókat legfeljebb december végén engedi vissza a forgalomba a légügyi hatóság, s ekkortól várható, hogy a Boeing megkezdheti a szállításait az immár biztonságos MAX gépcsaládból. A kizárólag a korábbi 737-es típusokból álló, 420 gépet számláló Ryanair-flottában – az ír fapados hatalmas szerencséjére – egyelőre egyetlen példány sincs az új generációs 737 MAX-okból, ezért a cég működését ezeknek a globálisan elrendelt kényszerleállítása közvetlenül nem érinti, ám a jövő évi növekedési terveit gyökeresen átírhatja.
Erre figyelmeztetett tegnap a legnagyobb európai fapados, utalva arra, hogy jövő nyáron a Boeingtól megrendelt 135 darab MAX-ból 58 repülőnek már üzemben kellene lennie. Ez aligha történik meg, egyrészt a takaréklángra állított gyártás, másrészt az engedélyek kiadása körüli bizonytalanságok miatt.
A Ryanair erre a plusz 58 gépre számítva alakította ki a jövő nyári szezon menetrendjét, ám jó esetben is csak harminccal bővülhet addigra a flottája. Az előzetes egyeztetések szerint havi hat-nyolc gépet állíthat forgalomba a cég – ha januárban megkezdődhet a feltorlódott megrendelések teljesítése a Boeingnál. A The Guardian információi szerint
a Ryanair színeire festett, lezsírozott MAX-okat időközben át is keresztelte a Boeing, hogy szabaduljon a névhez fűződő tragédiák emlékétől.
Az új, 737-8200-as típusmegjelölés nem túl fantáziadús, de ez kifejezett szándék is lehet.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.