Cégvilág

Most Horvátország felé indult a CER

Saját fejlesztésű vasút-informatikai rendszerrel erősít a CER Cargo Holding SE, amely – bár a veszélyes, a túlméretes és a túlsúlyos áru továbbítása az erőssége – most épp egy járműipari megbízás megszerzésén dolgozik.

A múlt évben csaknem hétmilliárd forintra növelte konszolidált árbevételét a kelet-közép-európai térség egyik meghatározó magánvasúti csoportja, a CER Cargo Holding SE. A mintegy 300 millió forintos adózás előtti eredménye azonban három okból elmaradt a várttól: a CER új dolgozók felvételével és képzésével készült fel egy elnyerni kívánt megbízás teljesítésére; magához vont számos olyan tevékenységet, amelyekkel korábban alvállalkozókat bízott meg; végül az is pluszkiadásokat okozott, hogy a vágányzárak miatt egyes fuvarokat kerülőkkel kellett megoldani – ismertette Kukely Márton, a csoport vezérigazgatója.

A CER 2018-ban mintegy négymillió tonna árut továbbított az egy évvel korábbi 3,4 millió tonna után, a bruttó árutonna-kilométerben mért teljesítménye pedig 698,4 millióról 915,6 millióra nőtt. Mindkét mérőszám értéke 2014 óta emelkedik, a május végéig összesített adatokból arra lehet következtetni, hogy a teljesítmény az idén még nagyobb lesz.

Nem veti vissza a tevékenységünket az európai gazdaság lassulása, mert nem vagyunk aktívak a legsérülékenyebb szegmensekben, például az autógyártásban, amelyben éppen most igyekszünk megbízáshoz jutni

– mondta a Világgazdaságnak Kukely Márton. Ha csökkennének is valamely területen a feladatok, azt ellensúlyozzák egyebek között a trafószállítások vagy a vegyipari fuvarok.

A CER-nek egyébként is az a stratégiája, hogy abba fektet pénzt, amiben hisz, ezért döntött 2014-ben a saját vontatópark kialakításáról is.

Tizennyolc saját és néhány bérelt mozdonyt használ, idővel az utóbbiakat is kiváltaná.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

vasút Horvátország CER Cargo Holding SE vonat
Kapcsolódó cikkek