Cégvilág

Az RTL-t és a TV2-t is megbírságolta a Médiatanács

A két kereskedelmi csatorna újabb szabálytalanságait honorálta így a hivatal.

Összesen 1,45 millió forint bírságot szabott az RTL Klub szolgáltatójára egy állampolgári bejelentés alapján szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatás szabályainak megsértése miatt – olvasható az NMHH honlapján.

„Az igazi nő” négy különböző áprilisi adásában a műsor szereplői többször is felhívták a figyelmet arra, hogy egy bizonyos ételízesítő márka termékeinek minősége kiváló, és hogy azok megvásárlásával a nézők jól járnak.

Fotó: MTI

A termékmegjelenítés akkor jogszerű, ha a termék dramaturgiailag illeszkedik a műsorszámba és szervesen kapcsolódik a tartalmához, de

a bemutatás nem ösztönözhet vásárlásra vagy szolgáltatás igénybevételére, ugyanis a közvetlen népszerűsítés már a reklámok eleme.

Ezen felül az ismertetés nem adhat indokolatlan hangsúlyt a megjelenített termékeknek.

A TV2 szolgáltatójára szintén állampolgári bejelentés alapján összesen 4,5 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért júniusban „A viszkis” című filmet és annak előzeteseit több alkalommal is nem megfelelő – 12-es – korhatár-besorolás mellett és nem az előírt időben mutatta be.

A film kizárólag 16-os karikával, este 21 és hajnali 5 óra között kerülhetett volna adásba,

ugyanis hősei olyan figurák, akik erőszakosan viselkednek, céljaik eléréséhez törvénytelen módszereket alkalmaznak, és ez a magatartásminta negatívan befolyásolhatja az érintett korosztály formálódó értékrendszerét.

Emellett a megjelenített erőszak és trágár nyelvezet módja, mértéke meghaladja azt a szintet, amelyet a védendő korosztály legfiatalabb tagjai – a 12-13 évesek – képesek lennének feldolgozni, emiatt a film félelmet és szorongást válthatott ki belőlük.

NMHH TV2 bírság RTL Klub MÉDIA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Kapcsolódó cikkek