BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Történelmi bukta az Ubernél

Az Uber 5,2 milliárd dolláros veszteséggel zárta három hónapos terminusát júniusban, ez a legnagyobb negyedéves veszteség.

Az Uber vezérigazgatója szerint a vállalat képes fennmaradni azok után is, hogy 5,2 milliárd dollárt bukott mindössze három hónap alatt – írja a CNN.

Dara Khosrowshahi meglehetősen optimistán szemléli a helyzetet.

Christiane Amanpour szerdai műsorának vendégeként Khosrowshahi védelmébe vette az Uber üzleti modelljét. A cég nagy összeget fordít promócióra, amellyel az utazásmegosztó személyszállító szolgáltatás mellett az ételszállításban igyekszik új ügyfelekre szert tenni.

A modell abszolút fenntartható. A vállalat 30 százalékkal nőtt globális szinten. És amikor olyan üzleted van, amelynek trilliódolláros piaca van a személy- és ételszállításban, valamint a világkereskedelemben, van értelme befektetni

– mondta Khosrowshahi.

Fotó: Shutterstock

Az Uber 5,2 milliárd dolláros veszteséggel zárta három hónapos terminusát júniusban, ez a legnagyobb negyedéves veszteség. A kezdeti nyilvános eladáshoz kapcsolódó részvényalapú kompenzáció 3,9 milliárd dollárt tett ki, ám a fennmaradó 1,3 milliárd dolláros veszteség továbbra is 50 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

Az vállalat részvényei durván 30 százalékkal estek, mióta májusban forgalomba hozták őket. Az eddigi egyik legnagyobb nyilvános vételi ajánlat 8,1 milliárd dollár volt.

Az Uber az a vállalat, amelyet az emberek imádnak gyűlölni

– fogalmazott bevezetőjében Amanpour.

Az Uber számos kihívással néz szembe, ideértve Kalifornia állam törvényi kereteit, amelyek között meglehetősen nehéz a dolgozókat független vállalkozókként besorolni alkalmazottak helyett. A törvények értelmében növekedhetnek az Uber járművezetői költségei az államban, és hasonló jogszabályokat hozhatnak az Egyesült Államokban is.

Khosrowshahi Amanpourral beszélgetve megismételte a vállalat egy korábbi álláspontját:

Természetesen a törvényt betartjuk, de nem gondoljuk, hogy ránk vonatkoztatva sofőrjeinket teljes munkaidőben dolgozó munkavállalókként kéne bejelentenünk

– mondta.

Az AB-5 néven ismert törvény előírja az Uberhez hasonló vállalkozások számára annak igazolását, hogy a velük szerződésben állók a társaság irányításától függetlenül dolgoznak, elvégzik a vállalkozás üzleti tevékenységén kívül eső feladatokat, és vállalkozásaik profilja is illeszkedik az Uberhez. „Nem gondoljuk, hogy a független munkaviszony természete megváltozna. Úgy gondoljuk, hogy az egészségbiztosítást és a minimálbért kell megadni a sofőröknek.” Ugyanakkor a járművezetők számára nyújtott újabb előnyökkel kapcsolatos tervek némileg ellentmondanak a társaság legújabb erőfeszítéseinek, amelyekkel a költségeket ellenőriznék. Júliusban az Uber hozzávetőleg 400 embert bocsátott el, marketingmunkatársainak körülbelül egyharmadát. A hónap elején 435 embert bocsátott szabadon termék- és mérnöki csapataiból. Ezenkívül számos városban felfüggeszti az elektromoskerékpár- és rollerszolgáltatásait. 2019 nem az Uber éve.

Több mint 1 milliárd dolláros veszteséggel kezdte az évet az Uber

Az Uber Technologies, a világ vezető internetes fuvarmegosztó cége 1,012 milliárd dollár veszteséggel zárta az idei első negyedévet annak ellenére, hogy nőttek a bevételei.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek