Az épülő és tervezett modern irodaházak nagy mozgást okoznak, sok kisebb-nagyobb vállalatot késztetnek költözésre a közeljövőben. Miközben a cégvezetés az új vállalati székhely presztízsnövelő hatásának bűvöletében él, a várható költözés és költöztetés kapcsán hajlamos megfeledkezni a legfontosabbról, a munkatársak igényeinek felméréséről és a kommunikációról.
A kész tényként közölt költözés emiatt több értékes és akár jelentős számú munkavállaló felmondásához vezethet, vagyis az új irodaházprojekt, amelyhez nagy reményeket fűzött a cégvezetés, emiatt sikertelen és akár veszteséges lépéssé válhat – figyelmeztet Szabó Eszter munkapszichológus, a CBRE változásmenedzsment-szakértője.
A nemzetközi ingatlan-tanácsadó hálózat az erőteljesen növekvő irodapiaccal együtt járó kihívások kezelésére, a megváltozott munkakörnyezetből adódó munkavállalói stresszhelyzetekre megoldási javaslatokat kínáló szolgáltatása éppen ezért nagyon is aktuális problémát igyekszik kezelni. Mint a szakértő kiemeli, miközben a cégek extrém összegeket költenek modern, trendkövető irodai megoldásokra, hajlamosak ezeket nem a saját munkavállalóikra és kultúrájukra szabni.
A munkakörnyezeti stratégia egyelőre kevésbé elterjedt Magyarországon, noha a költözéshez kapcsolódó igények, a jelenlegi és a majdani munkakörnyezet közötti elvárt különbségek feltérképezése a sikeres költözés alapja. A másik meghatározó tényező a kommunikáció: amikor az érintettekkel nem közlik, hogy miért és hogyan zajlik majd a költözés, milyen szakaszokból áll, és mire számíthatnak. A cégek a munkavállalók bevonása helyett a változással járó frusztrációt és bizonytalanságot növelik. Hivatalos kommunikáció híján pletykákra, eltorzult információkra támaszkodnak az érintettek, és úgy élik meg, hogy nincs közük a változáshoz.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatják