Cégvilág

Dél-afrikai szál Magyarországon

Fele-fele részben Magyarországra és Oroszországba szállítja a dél-afrikai SME Export társaság azokat a légkondicionáló berendezéseket, amelyekre az egyiptomi vasúti kocsik orosz TMH által elnyert gyártásához van szükség.

A speciális gépipari berendezéseket gyártó dél-afrikai SME társaság szállíthatja a klímaberendezéseket Magyarországra és Oroszországba ahhoz a nyolcszáz vasúti kocsihoz, amelyekhez klímát is rendelt az egyiptomi állami vasúttársaság az 1300 járműre szóló megbízásán belül az oroszországi Transzmasholdingtól (TMH) – közölte lapunkkal a TMH. A dél-afrikai cég ezzel egy több mint 30 millió eurós munkához jutott. A TMH által 2018 szeptemberében elnyert egyiptomi szerződés szerint a légkondicionáló nélküli kocsikat ventilációs rendszerrel látják majd el.

A mostani bejelentés és a korábbi hírek is arról szólnak, hogy a tervek szerint az 1300 vasúti személykocsi felét Magyarországon készítik, ám a TMH közleménye nem nevezi meg az itteni partnerét. A legelső hírek szerint a munkát a kiszemelt felvásárlási célpontjával, a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel (DJJ) osztaná meg. Azonban a DJJ-t a mai napig nem vette meg az orosz fél, holott az ügyletnek az erről készült, módosított kormányrendelet szerint is meg kellett volna történnie a múlt hónap közepéig. A TMH nem írja azt sem, hogy a felszámolás alatt álló Csepel Holdinggal fogna össze, ahogy a legutóbbi hírek ezt felvetették. Kiemeli viszont, hogy a légkondicionálók egy része is Magyarországon fog készülni. „A TMH International globális és helyi gyártókkal együtt olyan ipari ökoszisztémát épít ki az SME Exporttal, amely modellként szolgálhat az országokon átívelő együttműködésre Dél-Afrika, Egyiptom, Magyarország és Oroszország között” – fogalmazott Martin Vaujour, a TMH International vezérigazgatója.

Az első kocsikat már gyártja a társaság oroszországi, tveri egysége. A Világgazdaság korábban beszámolt arról, hogy néhány járművet útnak is indítottak a magyarországi futópróbákra, miután Tverben elvégezték rajtuk a statikus próbákat a budapesti Közlekedéstudományi Intézet szakembereivel. Megvizsgálták az elektromos berendezéseket, a szellőzést, a vízellátást és a WC-ket. (Az orosz gyártó ebben a közleményében sem nevezte meg a magyarországi partnerét.) A tesztekre érkező kocsikról az Indóház Online egy hete azt írta, hogy a célállomásuk Szolnok lehet. A jászsági megyeszékhelyen működik a MÁV felújított járműjavítója, továbbá a közelben van a DJJ megvásárlására készülő Stadler cég karosszéria- és forgóvázüzeme is.

Magyarországon készülhet a

800

légkondicionáló egy része

Magyarország Transzmasholding SME Export klímaberendezés
Ezek is érdekelhetik