BUX 40,104.67
+1.53%
BUMIX 3,771.32
-0.39%
0.00%
OTP 8,580
+1.92%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.49%
ZWACK 18,200
-1.09%
0.00%
ANY 1,550
-2.21%
RABA 1,090
-0.91%
0.00%
-0.61%
0.00%
+0.48%
OPUS 171.6
+0.35%
-7.24%
-2.24%
0.00%
+1.44%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,970
+1.99%
+2.70%
ALTEO 2,380
-0.83%
0.00%
-0.30%
EHEP 1,250
-4.94%
0.00%
+1.02%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.38%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.75%
+1.05%
0.00%
-1.05%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-0.43%
NAP 1,260
0.00%
0.00%
-5.59%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A GVH nem dőlt be a Mediashop hirdetésének

A vizsgálatban feltártak alapján a reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései, ezért 125 milliós bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.

A Versenyhivatal megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a „Starlyf Fast Heater” hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket, mint

  • a termék forradalmi thermo-kerámia technológiával készült,
  • pillanatok alatt felfűthet egy szobát.
  • Valótlanul állították azt is, hogy az eszköz

  • különleges árkedvezménnyel,
  • valamint csak korlátozott ideig elérhető.
  • Hamisan gyógyhatást tulajdonítottak a fűtőkészüléknek, megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó „delux” verziójáról, és ugyancsak megtévesztően kínálták a terméket „30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával”, miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.

    Fotó: VG / Kallus György

    A GVH egyetemlegesen 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.

    A Hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő ún. megfelelési program kidolgozását és bevezetését.

    A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat.

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek