A Ford, a vadonatúj Mach-E első nyilvános bemutatóján, Ford ‘Go Electric’ rendezvényén bejelentette, hogyan fest majd az elektromos mobilitásra alapozott Ford jövő. A Ford gyorsan bővülő részben vagy teljesen elektromos modellkínálatában éllovasnak szánt, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E tervezett hatótávolsága a 600 kilométert is eléri (WLTP mérés1).
A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli hibrid és elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, ami már idén év végén is 14 modellből áll majd.
A vállalat azt ígéri, hogy ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód – áll a cég a Világgazdaságnak eljuttatott közleményében.
Globális szinten a Ford 11 milliárd dollárt fektet abba, hogy járműveit elektromos hajtáslánccal szerelje fel.
A Ford elektromos hajtású kínálata sokféle technológiát tartalmaz, a 48 voltos mild hibridtől kezdve a full hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásokig.
A Ford becslései szerint pusztán azáltal, hogy legnépszerűbb modelljei, a Fiesta, a Focus és Kuga elektromos hajtáslánccal is kaphatók lesznek,
az európai vásárlók több mint 30 millió eurónyi üzemanyagot takaríthatnak meg évente.
A Ford ugyancsak bejelentette, hogy a következő három év során 1000 darab feltöltő pontot épít ki európai létesítményeiben.
A Ford arra számít, hogy 2022 végére a márka személygépkocsi-
ekkorra már több mint 1 millió olyan személyautót ad el, amelyekben valamilyen elektromos hajtás működik.
A Ford nemrégiben jelentette be, hogy 24 millió eurós beruházással fejleszti tovább a spanyolországi Valencia üzemet, tovább erősítve elektromos hajtási stratégiáját egy olyan gyártólétesítménnyel, ahol a legmodernebb akkumulátorok készülnek majd. Az új akkumulátor-gyártó létesítményben idén szeptemberben kezdődik meg a termelés.
A híres londoni Marble Arch diadalívnél útjára induló, 6 hónapon át tartó Go Electric roadshow a várakozások szerint 4 millió látogatót vonz majd az Egyesült Királyságban.