A magyar autóvásárlók körében végzett felmérés szerint a jó ár-érték arány, a fenntartási költségek és a garancia a legfontosabb tényező a választáskor, ennek következtében a hagyományos hajtáslánccal rendelkező gépkocsik a legnépszerűbbek a magyar vásárlók körében, és ez teljes mértékben megfelel az európai tendenciának. Az európai szabályozási környezet azonban arra kényszeríti a gyártókat, hogy minél több alternatív meghajtású gépjárművet értékesítsenek. Ez sok esetben nem felel meg a vevői igényeknek, mivel az alternatív meghajtású gépkocsik drágábbak, mint a hagyományos meghajtásúak – közölte a Világgazdasággal a Suzuki.
A vevői környezettudatosság növekedése és a szabályozási előírások miatt azonban a Suzuki arra számít, hogy ez évtől a hibrid meghajtások aránya számottevően növekszik. A Volkswagen tájékoztatása szerint általános tendencia, hogy a dízelmodelleket mellőzők az alternatív hajtások felé fordulnak, de mivel ezek nem minden esetben teljesítik az ügyfelek elvárásait, például kicsi a hatótáv, inkább visszatérnek a benzines változatokhoz. Ez is közrejátszik a benzines hajtások uralmában.
A prémium-személyautók szegmensében piacvezető Mercedes-Benz a Világgazdaságnak arról számolt be, hogy az eladások legnagyobb részét náluk is a belső égésű motorokkal szerelt járművek teszik ki, de nő az alternatív hajtások részaránya, az elektromos és plug-in hibrid modellek a 2019-es eladásuk 4,4 százalékát tették ki, szemben az 1,9 százalékos országos átlaggal. A vállalat szerint a fenntarthatósági elvárásoknak való megfelelés mind vásárlói, mind gyártói oldalról egyre fontosabb, de hosszabb időre van még szükség ahhoz, hogy a vásárlók számára az új megoldások is ugyanolyan vonzók legyenek, mint a hagyományosak. Mindez folyamatos és intenzív technológiai fejlesztést igényel. A Mercedes-Benz szerint középtávon a hibrid és plug-in hibrid, hosszabb távon a teljesen elektromos modellek hódítanak majd. A vállalat világszinten arra számít, hogy az idén megnégyszerezik ezeknek a modelleknek az értékesítését.
A Ford úgyszintén a hibridek növekvő népszerűségére számít a következő két-három évben, ezért vezet be idén 14 hibrid modellt. A Suzuki is már évek óta fejleszti a hibrid technológiát, tavaly decemberben meg is kezdte a hibrid járművek sorozatgyártását Esztergomban. Az idén az uniós piac számára már kizárólag ilyen személygépkocsikat gyártanak. A vállalat szerint az alternatív hajtású autók arányának fokozatos növekedése miatt az előállítási költségek csökkenni fognak.
A Volkswagen tájékoztatása szerint a tavalyi eladási adatok nem tükrözik a vásárolni szándékozott hajtásokat, mert mind a hibrid-, mind pedig az elektromos autók gyártási darabszámai korlátozottak voltak. Folyamatosan indulnak be azonban a Volkswagen csoport elektromosautó-gyárai, a gyártási kapacitás már sokkal kevesebb gondot okoz, a kereskedők meg tudnak felelni a valós vásárlói igényeknek. A következő években az alternatív hajtású modellek eladása növekedni fog, az intenzitása pedig az árak csökkenésének és az állami szubvenciók hatásának a függvénye lesz. Az elektromos hajtás a Volkswagen modellek között 4,5 százalékos. A vállalat szerint a belső égésű járművek egyre inkább teljesértékűen helyettesíthetők lesznek alternatív üzemanyagot (is) felhasználókkal. Az új járművek új infrastrukturális fejlesztéseket igényelnek, ehhez pedig idő, tudás, szabályozás és pénz kell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.