Online értékesítési csatornák lehetnek az autógyártók megmentői
A közvetlen értékesítés tényleges akadályát valójában az iparág berögzült működési modellje jelenti,
MTI
2020.03.30, 20:00
Megosztom a cikket
A koronavírus-járvány miatti korlátozások az autógyártókat átállásra késztetik majd az online értékesítési csatornákra az amerikai Gartner piackutató cég szakértője szerint.
Pedro Pacheco a német dpa hírügynökségnek elmondta, hogy ennek informatikai akadálya nincs, hiszen minden autógyár honlapján van már olyan konfigurátor, amivel össze lehet állítani a kívánt jármű felszereltségét. Ehhez már csak
a biztonságos fizetési módot és a kontaktmentes átadás módját kell kidolgozni.
Fotó: AFP
A közvetlen értékesítés tényleges akadályát valójában az iparág berögzült működési modellje jelenti a Gartner szakértője szerint. Minél tovább tartanak majd azonban a kijárási korlátozások és az üzemleállások, annál nagyobb lesz a változtatási kényszer is. „Az eladások drámai mértékű csökkenésére lehet számítani mind Európában, mind az Egyesült Államokban” – mutatott rá. „Mihelyt
az autógyárak közül néhányan megkezdik termékeik közvetlen értékesítését, példájukat a többi is azonnal követni fogja.
”A krízishelyzet alaposan lerövidítette azt az időt, amit az autógyárak alkalmazkodás nélkül át tudnak vészelni„ – fejtette ki. A forgalomcsökkenés egyúttal
az innovációs tempót is lelassította az ágazatban, mivel ”számos projektet jegelniük kellett„.
Hozzátette: azok kerülnek majd ki nyertesen a jelenlegi helyzetből, akik a legtalálékonyabban csökkentik költségeiket.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.