Cégvilág

Felpörgött az ételkiszállítás

Hosszú távon is hatással lesz az étel-házhozszállítás területére a koronavírus-járvány, amelynek nyomán hirtelen megugrott és várhatóan magas szinten stabilizálódik a folyamatosan bővülő piaci tortába belekóstoló éttermek száma. Az elmúlt hetekben a NetPincér több mint 1200, a Wolt pedig körülbelül ezer újonnan csatlakozó étteremmel kötött szerződést. Többségük várhatóan hosszabb távon az online ételrendelési piacon marad, élve a kockázatmentes bevételi forrás lehetőségével.

A házhoz szállításban való részvétel nem jár fix költséggel az éttermeknek, csak a tényleges forgalom, a megtörtént rendelések után fizetnek jutalékot a szolgáltatásért – hangsúlyozta Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója. A Világgazdaság érdeklődésére arról is beszámolt, hogy egyelőre vidéken a változó szabályozás ellenére sem tapasztaltak szignifikáns változást a forgalomban az előző időszakhoz képest, továbbra is nagyon sokan rendelnek rendszeresen a cégtől.

A karantén időszaka az egyébként is folyamatosan növekvő forgalmat felerősítette, a Wolthoz egyre növekvő számú megrendelés futott be a idején – közölte Juhász Alexandra, a cég marketingmenedzsere. Mind az átlagos rendelési érték, mind a kosárba helyezett tételek száma megnőtt. Ennek hátterében az állhat, hogy míg korábban ebédidőben inkább az irodai egyenkénti rendelés volt jellemző, most családok is nagyobb arányban rendelnek otthonra, mint korábban. A budapesti átlagos kosárérték a Woltnál 5-6 ezer forint, a vidéki városokban körülbelül 30 százalékkal kevesebb, és a kiszállítási díjakat is differenciálta a cég. Elképzelhetőnek tartják, hogy Budapesten a teraszok megnyitásával és a nyári kiránduló-, nyaralószezon kezdetével lesz némi visszaesés, de ezt ideiglenesnek vélik, s ősztől újabb erőteljes növekedésre számítanak. A piac hosszú távú átalakulásba kezdett, a házhoz szállítás nagyobb szerepet kap nemcsak az éttermi ételek, hanem más napi fogyasztási cikkek tekintetében is, mint például az élelmiszer vagy a gyógyszer, ezért is kezdte meg a Wolt ezeknek a termékeknek a kiszállítását is – mondta Juhász Alexandra.

A NetPincérnél nem látnak különbséget a vidéki és a budapesti rendelések átlagos értéke között, fejlődési trendet azonban igen: a tavalyi 3500 forintról idén április végére 3800-ra nőtt az átlagos kosárérték, és jelentősen bővült a kínálat. A forgalomnövekedés nem új keletű, a járványügyi helyzettől függetlenül is folyamatos a NetPincér ügyfelei körében, ahol ezért úgy vélik, a mostani ugrás tartósnak ígérkezik a fogyasztói szokások változása miatt. Mindez egyúttal biztosíték lehet arra, hogy az ételkiszállító cégek tartósan munkát tudnak adni a hirtelen megnövelt létszámú futárbázisuknak. A NetPincér az elmúlt két hónapban több futárt vett fel, mint korábban öt hónap alatt, több mint kilencszázan csatlakoztak a már március előtt is országosan kétezer fős NetPincér Go futárkörhöz. A Wolt ugyancsak kétezer fős futárbázisát tudta folyamatosan bővíteni az elmúlt hetekben, méghozzá fluktuáció nélkül, ami azt jelzi, hogy nemcsak az egyes éttermek, hanem a más ágazatban munka nélkül maradtak számára is életképes alternatíva lett a kibővült piac.

Az átlagos kosárérték

3800

forint volt áprilisban

a NetPincérnél

Netpincér Wolt
Ezek is érdekelhetik