Cégvilág

A felújítások lendíthetik be a barkácspiacot

Az 1998-as piacra lépése óta a legeredményesebb üzleti évét zárta tavaly a Praktiker – mondta a Világgazdaságnak Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató.

Az 1998-as piacra lépése óta a legeredményesebb üzleti évét zárta tavaly a Praktiker, az idei forgalmat azonban az otthoni barkácsolás előtérbe kerülése ellenére is negatívan érintette eddig a járványhelyzet

– mondta a Világgazdaságnak Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató.

Nettó 67,88 milliárd forintos árbevételt értünk el tavaly az előző évi 57,1 milliárddal szemben, ez 18 százalékos bővülésnek felel meg. Eközben az üzemi eredmény 3,16 milliárd forintról 3,64 milliárdra nőtt

– mondta lapunknak Karl-Heinz Keth. Az ügyvezető kifejtette: a vállalat 20 áruházzal rendelkezik Magyarországon, 130 ezer négyzetméternyi értékesítési területet működtet, és csaknem 1600 embernek ad munkát. Az 1998-as hazai piacra lépése óta 2019 volt a legeredményesebb üzleti évük. A nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon 33 százalékos részesedéssel továbbra is a második legnagyobb szereplő a Praktiker. A cég mintegy 340 beszállítóval dolgozik együtt, a hazai részarány tavaly meghaladta a 80 százalékot.

Már több mint 30 ezer féle árucikk vásárolható meg házhozszállítással a webshopban, amely tavaly a kasszán átfolyó forgalom csaknem 10 százalékáért felelt.

Emellett az árbevétel már mintegy 5 százalékát adta tavaly a nagyvásárlókat célzó, úgynevezett key account program, amely keretében egyedi kedvezményeket és külön kiszolgálást biztosítanak az intézményeknek és cégeknek. Tavaly a legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták a Praktikernél. Ha pedig az éves növekedés ütemét vesszük alapul, a meleg- és hidegburkolás, az építőanyagok és építőelemek árukörét kell kiemelni, illetve a kerti és a vasáru termékeket. A vásárlók egyre inkább előnyben részesítik a közepes vagy magasabb árfekvésű, minőségi termékeket, ezért a társaság nagyobb hangsúlyt helyez erre a szegmensre.

Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója
Fotó: Vémi Zoltán / VG

S hogy a koronavírus milyen hatással van a Praktiker működésére? Karl-Heinz Keth kiemelte: munkavállalót nem kellett elbocsátaniuk a járványhelyzet miatt, és Budapesten a 2017-ben megkezdett áruházfelújítási program is folytatódik, az idei üzleti terveket azonban kénytelenek voltak módosítani.

A márciusi és áprilisi kijárási korlátozás annak ellenére is negatívan befolyásolta a forgalmunkat, hogy a home office időszakában megnőtt a barkácsolási, az otthon- és kertszépítési, renoválási kedv. Ebben az időszakban távolságtartás mellett, de sorok alakultak ki az áruházakban

– húzta alá. Rávilágított, hogy az emberek a nyári szabadságokat az idén zömével belföldön fogják eltölteni, ezért az eddigi lakás- és házfelújítások most a nyaralófelújításokkal folytatódhatnak.

Az ügyvezető elárulta, hogy a március közepén leállított toborzásokat már újraindították, első körben a „B terv” programon keresztül, a válság miatt munkájukat elvesztett álláskeresők közül toboroztak, de közben intenzív lett a munkatársi ajánlási rendszer is. A két hónap alatt száznyolcvan fokot fordult: az eddig kritikus budapesti „kékgalléros” pozíciókra pillanatok alatt sok minőségi pályázat érkezik, napok alatt be tudják tölteni az álláshelyeket.

 

Az interjú a Világgazdaság hétfői számban olvasható

Praktiker Karl-Heinz Keth
Kapcsolódó cikkek