BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ami tegnap versenyelőny volt, ma szükséglet

A járványhelyzet alatt rengeteg kkv döntött a digitalizálás mellett, s a vállalkozók alig negyede kíván teljesen visszaállni a korábbi működésére – mondta a Világgazdaságnak Szabó Melinda, a Telekom vezérigazgató-helyettese.

A digitalizálást versenyelőnynek tekintették a vállalkozások a koronavírus-járvány előtt, az elmúlt hónapok után azonban egyre több cég már a fenntartható működés elengedhetetlen részének látja – mondta a Világgazdaságnak Szabó Melinda, a Telekom vezérigazgató-helyettese. Tapasztalatai szerint minél több digitális megoldást használ egy piaci szereplő, annál kevésbé nehezítette meg működését a járvány. Azon cégek, amelyek korábban nem használtak ilyen megoldásokat, 40 százaléka megszűnt vagy szünetelteti tevékenységét. Az egy-két digitális megoldást használók között ez az arány 20 százalék alatti, míg azok, amelyek a technológia több vívmányát építették be a mindennapi üzletmenetükbe, sokkal válságállóbbak voltak.

A webshop, a készpénzmentes fizetési megoldások, az elektronikus kommunikáció és az online számlázás már a járvány előtt is széles körben használt funkció volt a magyar kisvállalkozásoknál, de minden esetben nagyot nőtt a használók száma, és a cégek több mint fele a járvány után is további technológiai fejlesztéseket tervez. Volt, aki a számlázást, az értékesítést vagy az ügyfelekkel, partnerekkel, vásárlókkal való kommunikációt terelte digitális útra, más a teljes működését. A kutatás szerint minden ötödik cég a járvány alatt kezdett ismerkedni az ügyfélszerzés digitális lehetőségeivel és az online hirdetésekben rejlő előnyökkel. A pandémia miatt a digitalizáció rengeteg kkv mindennapi működésének a részévé vált, a vállalkozók alig negyede kíván teljesen visszaállni a korábbi működésére, 40 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy abban a metódusban dolgoznak tovább, ahogy a vírusveszély alatt. A következő néhány évben a rugalmasság és az alkalmazkodás képessége lesz a legfontosabb a cégek életében, és a szolgáltatóktól is ezt várják majd.

A Telekom elindította a Hello Biznisz Klubot, amelyhez bő egy hónap alatt több mint 400 vállalkozás csatlakozott. „A cégek intenzív érdeklődése és a kezdeményezés pozitív fogadtatása visszaigazolja a feltevésünket, hogy a kisvállalkozások igénylik a szakmai közösséget, ahol lehetőségük van tapasztalat- és tudáscserére, párbeszédre, információk megvitatására, ahol inspirációt, támogatást kaphatnak” – emelte ki Szabó Melinda.

Hozzátette, hogy a kampány ideje alatt az egyik legfontosabb lehetőséget, a publicitást biztosították kisvállalkozó ügyfeleiknek úgy, hogy reklámfelületeik egy részét átadták nekik. A bannerkampányokon 236 vállalkozás jelent meg, de minden egyes klubtagnak lehetősége van létrehozni saját netes megjelenését is, ami nagy segítség azoknak, akiknek még nem volt online felületük. A vállalat célja egy olyan adatbázis létrehozása, amelyben eredményes a szakemberek megtalálása, legyen szó online-marketing-szakértőről vagy fodrászról. Az adatbázisban a név és elérhetőség mellett az online névjegy révén magát a vállalkozót és a történetét is megismerheti a látogató, így relevánsabb információkat kaphat és nagyobb bizalommal fordulhat hozzá.

Az átmeneti digitális út a kkv-k

40

százalékánál

véglegessé válhat

Klubtagság a továbblépésért

A Telekom Hello Biznisz Klub egy olyan szakmai közösségi kezdeményezés, amely a klubba belépő kkv-knak biztosítja a digitális tudást, az online megjelenési lehetőséget és új partnerséget a digitalizációban és a vírus miatt változó világban. A cél egy aktív, élő ökoszisztéma építése. Ezáltal a kkv-k bemutatkozhatnak digitálisan is potenciális ügyfeleiknek és üzleti partnereiknek, másfelől tudást adhatnak át egymásnak, hogy

a digitális szolgáltatások, megoldások segítségével vállalkozásukat tovább tudják építeni – vagy szükség esetén újraindítani. | VG

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.