Az aerodinamikai csomag és a felfüggesztés a versenyautókról jön, a motort is teljesen áttervezték a Mercedes-AMG GT Black Series kedvéért.
Lővei Gergely
2020.07.28, 11:38
Megosztom a cikket
Csak a blokkot hagyták változatlanul az AMG által fejlesztett 4,0 literes V8-as biturbóban, egyébként alapjában véve átalakították a konstrukciót.
Az új főtengelynél 180 fokos ékeléssel helyezkednek el a hengerpárok, új a gyújtási sorrend, egymással szembeni hengereknél történik a gyújtás, ami rázósabb járást eredményez, de a kialakuló gázlengések miatt jobb a hengerek töltése.
Fotó: Mercedes-AMG GT Black Series
Megfordították a hengerfejekben a gázáramlást, a V alak belsejébe távoznak a kipufogógázok, közvetlenül a feltöltőkre érkeznek. Ezeknek nagyobb a kompresszorkerekük, óránként 1100 kilogramm levegőt tudnak mozgatni (az AMG GT R-nél 900 kilogramm ugyanez az érték).
Az M178 LS2 kóddal rendelkező erőforrás legnagyobb teljesítménye 730 lóerő (6700–6900/perc), a maximális nyomaték 800 newtonméter (2000–6000/perc), a leszabályozási fordulat 7200/perc. A 0–100 kilométer per óra gyorsulás 3,2 másodperc alatt megvan, a 200-as sprint kevesebb mint 9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig óránként 325 kilométer.
A hátsó tengelyre épített hétfokozatú, dupla kuplungos váltót megerősítették a nagy teljesítmény miatt, módosították az áttételeket, a rajtautomatika magasabb fordulatról indít, az érzékenyebb kipörgésgátló kevesebb gumimegcsúszást enged.
Az aerodinamikai csomag egyenesen a versenypályáról érkezik, a nagy első légbeömlős lökhárító például változások nélkül kerül át a GT3-as versenyautóról az utcai autóra. Az első karbonkoptató kétállású (szerelni kell), Race állásba engedve jelentősen csökkenti a karosszéria alá jutó levegő mennyiségét, felgyorsítva a nagy sebességű kanyarodást.
A nagy méretű hátsó spoileren is van aktív légterelő, 20 fokos tartományban állítható gombnyomásra a felső szárny pereme, amely erős fékezésnél felső állásba csapódik, és a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt növelve segít a lassításban.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság keddi számában
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.