Egyre több innovatív megoldás születik az ingatlanok virtuális bejárására, amitől sokan azt remélik, hogy hosszabb távon akár ki is válthatják a személyes megtekintést. A koronavírus-járvány idején még aktuálisabbá vált a kérdés – mondta Balogh László, az Ingatlan.com vezető gazdasági szakértője, hozzátéve, cégük is lehetővé tette az ingatlanközvetítők számára, hogy a hirdetéseikhez virtuális ingatlanbejárást vagy videós bemutatót tegyenek elérhetővé. Az eredmények azonban felemásak. Az Ingatlan.com adatai szerint az egy hirdetésre jutó érdeklődések száma magasabb volt a 3D-s virtuális ingatlanbejárást vagy videót is tartalmazó hirdetések esetén azokhoz képest, amelyek nem rendelkeztek ilyen „extrákkal”. Viszont ugyanezekre a hirdetésekre már akkor is többen érdeklődtek, amikor még nem kapcsolódott a megtekintésükhöz ez az extra lehetőség. A 3D-s és videós bejárás előtti és utáni időszak között tehát szinte semmilyen különbség nem mutatkozik az érdeklődések intenzitásában, a virtuális lakásnézés nem növelte a keresletet, nem jött létre több adásvétel. Nem kérdéses, hogy a pandémia idején az új technológiai megoldásoknak fontos szerepük volt a tájékozódásban. Az eladók, közvetítők és a vevők közötti személyes találkozók azonban legalább annyira nélkülözhetetlen feltételei az ingatlanügyletek sikerének, mint egy jól látható ingatlanhirdetés feladása az interneten.
A lakáspiac egyelőre nem költözhet teljesen a virtuális térbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.