BUX 43,034.16
-1.44%
BUMIX 3,795.71
-0.34%
CETOP20 1,861.71
-1.18%
OTP 8,976
-4.08%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
-3.80%
ANY 1,560
-0.32%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
+0.66%
+2.15%
-0.89%
0.00%
-0.49%
OTT1 149.2
0.00%
-1.80%
MOL 2,886
0.00%
DELTA 38.85
+0.39%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
+0.76%
-1.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Anyavállalata tartja életben a FlixBust

A FlixBus németországi tulajdonosa pénzügyi segítéget ad a magyarországi leány­vállalatnak, amelynek fő tevékenységére, a személyszállításra igen kedvezőtlenül hatottak a koronavírus-járvány gazdasági következményei.

A FlixBus Hungary Kft. a következő egy évben az anyavállalat pénzügyi támogatásával tudja fenntartani működését a társaság 2019-es beszámolója szerint. A dokumentumban a cégvezetés arról számolt be, hogy a tulajdonos – a müncheni FlixMobility Gmbh – írásban erősítette meg: pénzzel támogatja magyarországi leányvállalatát, ha arra szükség lesz a vállalkozás folytatásához.

Az intézkedés azért vált szükségessé, mert a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság jelentős hatással van a társaság fő tevékenységére, a szárazföldi személyszállításra. A 2017 áprilisában alapított FlixBusnak kizárólag nemzetközi járatai vannak.

Ezeket a veszélyhelyzet hazai kihirdetésekor, március 17-én felfüggesztette,

majd a korlátozások enyhítése után, jú­nius közepén részlegesen újraindította.

Először a Budapest és Bécs között közlekedő buszok álltak forgalomba. Néhány héttel később tizenöt erdélyi város is elérhetővé vált a magyar fővárosból, júliustól pedig a menetrend szerinti távolsági buszok is elindultak a horvát tengerpartra.

A jövőjéről már visszafogottan ír a FlixBus az éves jelentésében. Eszerint 2020-ban csak a nyereséges vonalakat indítja újra, azokat is csökkentett járatszámmal, a kereslettől és a korlátozásoktól függően.

Fotó: MTI Fotó: Balogh Zoltán

A jövőbeni gazdaságos működés érdekében a társaság él a magyar kormány által bevezetett csökkentett munkaidős támogatással, ezenfelül újratárgyalta a jelentősebb szerződéseit.

A Flixbus Hungary Kft. tavaly már tizenhat ország csaknem 200 célállomására kínált közvetlen összeköttetést Magyarországról.

A budapesti Népliget, Kelenföld, Mexikói út és Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megállókon kívül több hazai városból is közlekednek a járatok, így Pécsről, Harkányból, Győrből, Szegedről és Siófokról.

Az aktuális helyzet kapcsán a Világgazdaság megkereste a társaságot, amely közölte:

Felkészültünk arra, hogy a körülmények változásának megfelelően alakítsuk a hálózatot a következő hónapokban. Szeretnénk a lehető leghamarabb visszaállítani teljes hálózatot.

A hálózatbővítés hatása a pénzügyi eredményekben is visszaköszönt. A cég 2019-ben már közel 504 millió forint árbevételt könyvelt el, 26,3 százalékkal nagyobbat a 2018-as szűk 399 millió forintnál, de a növekedéssel együtt sem termelt nyereséget:

a múlt évet valamivel több, mint 31 millió forint mínusszal zárta a 2018-as 47,3 millió forintos veszteség után.

Mivel a saját tőkéjének a nagysága (mínusz 28,3 millió forint) tavaly sem felelt meg a törvényben meghatározottaknak, pótbefizetést vállalt, amely ígérete szerint még az idén teljesül.

A társaságnak nincs hosszú lejáratú kötelezettsége, a rövid lejáratú pedig mintegy 788 millió forint volt. Ennek nagy része, 661 millió forint az anyavállalattól felvett hitel. A FlixMobility GmbH mint alapító úgy határozott, hogy nem old fel eredménytartalékot, és a 2019-es üzleti évére nem fizet osztalékot.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek