A FlixBus Hungary Kft. a következő egy évben az anyavállalat pénzügyi támogatásával tudja fenntartani működését a társaság 2019-es beszámolója szerint. A dokumentumban a cégvezetés arról számolt be, hogy a tulajdonos – a müncheni FlixMobility Gmbh – írásban erősítette meg: pénzzel támogatja magyarországi leányvállalatát, ha arra szükség lesz a vállalkozás folytatásához.
Az intézkedés azért vált szükségessé, mert a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság jelentős hatással van a társaság fő tevékenységére, a szárazföldi személyszállításra. A 2017 áprilisában alapított FlixBusnak kizárólag nemzetközi járatai vannak.
majd a korlátozások enyhítése után, június közepén részlegesen újraindította.
Először a Budapest és Bécs között közlekedő buszok álltak forgalomba. Néhány héttel később tizenöt erdélyi város is elérhetővé vált a magyar fővárosból, júliustól pedig a menetrend szerinti távolsági buszok is elindultak a horvát tengerpartra.
A jövőjéről már visszafogottan ír a FlixBus az éves jelentésében. Eszerint 2020-ban csak a nyereséges vonalakat indítja újra, azokat is csökkentett járatszámmal, a kereslettől és a korlátozásoktól függően.
A jövőbeni gazdaságos működés érdekében a társaság él a magyar kormány által bevezetett csökkentett munkaidős támogatással, ezenfelül újratárgyalta a jelentősebb szerződéseit.
A Flixbus Hungary Kft. tavaly már tizenhat ország csaknem 200 célállomására kínált közvetlen összeköttetést Magyarországról.
A budapesti Népliget, Kelenföld, Mexikói út és Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megállókon kívül több hazai városból is közlekednek a járatok, így Pécsről, Harkányból, Győrből, Szegedről és Siófokról.
Az aktuális helyzet kapcsán a Világgazdaság megkereste a társaságot, amely közölte:
Felkészültünk arra, hogy a körülmények változásának megfelelően alakítsuk a hálózatot a következő hónapokban. Szeretnénk a lehető leghamarabb visszaállítani teljes hálózatot.
A hálózatbővítés hatása a pénzügyi eredményekben is visszaköszönt. A cég 2019-ben már közel 504 millió forint árbevételt könyvelt el, 26,3 százalékkal nagyobbat a 2018-as szűk 399 millió forintnál, de a növekedéssel együtt sem termelt nyereséget:
a múlt évet valamivel több, mint 31 millió forint mínusszal zárta a 2018-as 47,3 millió forintos veszteség után.
Mivel a saját tőkéjének a nagysága (mínusz 28,3 millió forint) tavaly sem felelt meg a törvényben meghatározottaknak, pótbefizetést vállalt, amely ígérete szerint még az idén teljesül.
A társaságnak nincs hosszú lejáratú kötelezettsége, a rövid lejáratú pedig mintegy 788 millió forint volt. Ennek nagy része, 661 millió forint az anyavállalattól felvett A FlixMobility GmbH mint alapító úgy határozott, hogy nem old fel eredménytartalékot, és a 2019-es üzleti évére nem fizet osztalékot.