Cégvilág

Növelte forgalmát a Digi

A csoport legnagyobb piaca – az összes előfizetés 70 százalékával – továbbra is Románia, amely az összes bevétel 61 százalékát adja.

A második negyedévben előfizetői számának növekedése mellett magasabb bevételre tett szert és növelte működési eredményét a román Digi Communications N.V. internet- és kábeltévé szolgáltató vállalat a csoport honlapján közzétett beszámoló szerint.

A Digi a júniussal zárult második negyedévben 310 millió euró, az egy évvel korábbi 294,1 millió eurónál 5 százalékkal magasabb értékesítési árbevételt ért el. Az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 115,2 millió euró lett, ami 6 százalékkal magasabb az előző évinél, és 37,2 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget jelent.

A Romániában, Spanyolországban, Magyarországon és Olaszországban érdekelt csoport bevétele a legnagyobb mértékben Spanyolországban nőtt, 47 millió euróról 66 millióra. Romániában 188 millióról 189 millióra emelkedett a bevétel,

Magyarországon pedig 55 millióról 50 millióra csökkent. A többi piacán az előző évivel megegyező, 6 millió euró bevételt ért el az idei második negyedévben a Digi.

A csoport legnagyobb piaca – az összes előfizetés 70 százalékával – továbbra is Románia, amely az összes bevétel 61 százalékát és a működési eredmény 75 százalékát termelte ki.

Fotó: Pixabay

A csoport előfizetéseinek (Revenue-Generating Unit, RGU) száma az egy évvel korábbi 15,5 millióról 9 százalékkal 16,9 millióra emelkedett a második negyedév végére.

Az előfizetések száma Spanyolországban 36 százalékkal 2,283 millióra emelkedett, a DIGI piaci részesedése az országban 3 százalékról 4 százalékra emelkedett.

Romániában 7 százalékkal 11,865 millióra nőtt az előfizetések száma, Magyarországon viszont július végén a DIGI 2,460 millió előfizetéssel rendelkezett, 1 százalékkal kevesebbel a 2019 június végi 2,476 milliónál.

Egyéb piacokon, ami főként Olaszországot jelenti, az egy évvel korábbi 213 ezerről 245 ezerre növelte az előfizetések számát a második negyedév végére a vállalat.

Magyarországon a cég az idei második fél évben 50,5 millió euró bevételt termelt, 8,8 százalékkal kisebbet a 2019 második negyedévi 55,4 százaléknál. A működési eredmény 5,6 százalékkal 15,2 millió euróra csökkent 16,1 millió euróról. A bevételarányos jövedelmezőség 30,0 százalékra emelkedett 29,1 százalékról.

Az év első hat hónapjában a magyarországi bevétel 6,9 százalékkal 102,8 millió euróra csökkent az előző évi 110,4 millió euróról. A működési eredmény viszont 26,6 millió euró lett, 3,5 százalékkal magasabb a 2019 első fél évi 25,7 millió eurónál. A bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 23,3 százalékról 25,9 százalékra javult.

profit Digi tévé
Kapcsolódó cikkek