Cégvilág

Megugrottak a BMW eladásai

Közel ötven százalékkal nőtt az elektromos autók értékesítése.

A BMW Csoport eladásai év/év alapon 8,6 százalékkal, 676 ezerre nőttek a harmadik negyedévben, azon belül 47 százalékkal 55 ezerre emelkedett az elektromos autók értékesítése – közölte a német autógyártó.

A BMW márkájú autókból 585 ezer, míg Miniből 89 000 kelt el, az előbbi adat közel 10 százalékos, utóbbi 2 százalékos bővülést jelent.

Országok szerinti bontásban a legnagyobb mértékben Kínában ugrottak meg az értékesítések, ahol 31 százalékos gyarapodást követően 230 ezer gépkocsi talált gazdára. Németországban 12 százalékos, Európa többi részében pedig 7 százalékos volt a növekedés, az Egyesült Államok tekintetében viszont 16 százalékos visszaesésről számolt be a prémiumgyártó.

Fotó: AFP

Az első fél év gyenge teljesítménye miatt 2020. eddig eltelt részében összesen 12,5 százalékkal kevesebb autót vásároltak a cégcsoporttól. A BMW részvényei az adatok közzétételét követően délelőtt 0,5 százalékkal 64,6 euróra gyengültek.

autóipar autóeladás BMW
Kapcsolódó cikkek