A neten erősít a Fressnapf
Az idén a korábbi ütemet tartva terebélyesedett az állateledelek és -felszerelések hazai piaca, amely évek óta 10 százalék fölötti mértékben bővül. A háztartások 57 százalékában gondoskodnak valamilyen állatról, ezen belül 69 százalékban tartanak kutyát, 51 százalékában macskát vagy macskát is, a kisemlősök és a madarak részesedése 8-8 százalék, az akva-terra kategóriáé pedig 15 százalék körüli – tájékoztatta a Világgazdaságot a Fressnapf-Hungária Kft. ügyvezetője, Kisgergely Dániel.
A tizenegy európai országban jelen lévő társaság célpiacain a magyar háziállattartási kedv kiugrónak számít, ennél csak a lengyeleknél nagyobb – 60 százalékos –, a többi ország háztartásaiban pedig átlagosan 50 százalékos. Az igazán nagy eltérés azonban abban van, hogy míg tavaly az említett országok állattartói átlagosan 277 eurót fordítottak a házi kedvencükre, a magyarországiak 156 eurót. Az élen a dánok álltak 450 euróval.
A karantén miatt tavasszal felhalmozásra törekedtek a magyarországi állattartók is, a készletezési láz felpörgette a márciusi forgalmat. Ezt azonban áprilistól június közepéig visszarendeződés követte, majd visszaállt a piac korábbi évekre jellemző növekedési üteme. A Fressnapf májusban – előrehozva az eredetileg tervezett időpontot – beindította és azóta is fejleszti webshopszolgáltatását, amelynek folyamatosan nő a forgalma, novemberben például 60 százalékkal meghaladta az októberit. A piac évente átlagosan 12-13 százalékkal bővül, ezt a Fressnapf értékesítése az előző években meghaladta, és várhatóan bőven meghaladja az idén is, miután tavaly is csaknem ötödével nőtt a magyarországi árbevétele – közölte az ügyvezető.
Az otthon töltött idő megnövekedett, és többen kaptak kedvet háziállattartáshoz, de ennek az összforgalomra gyakorolt hatása nem kiemelkedő – hangsúlyozta Kisgergely Dániel. Érezhetően megemelkedett viszont az az összeg, amelyet egy alkalommal átlagosan az állatfelszerelés-boltokban hagynak a vevők – jelezte, de a kosárértéket nem közölte. A beszerzett termékek összetétele nem változott jelentősen, bár felfutottak a nem élelmiszer kategóriák az új vásárlók piacra lépése és az otthonfelújítási láz következtében.
Az első kiadás
Egy kutya fogadásának kezdőcsomagja átlagosan 37 ezer, a macskáé 22 ezer forintba kerül. Egy átlagcsomag ára 27 ezer forint.


