Az idén a korábbi ütemet tartva terebélyesedett az állateledelek és -felszerelések hazai piaca, amely évek óta 10 százalék fölötti mértékben bővül. A háztartások 57 százalékában gondoskodnak valamilyen állatról, ezen belül 69 százalékban tartanak kutyát, 51 százalékában macskát vagy macskát is, a kisemlősök és a madarak részesedése 8-8 százalék, az akva-terra kategóriáé pedig 15 százalék körüli – tájékoztatta a Világgazdaságot a Fressnapf-Hungária Kft. ügyvezetője, Kisgergely Dániel.
A tizenegy európai országban jelen lévő társaság célpiacain a magyar háziállattartási kedv kiugrónak számít, ennél csak a lengyeleknél nagyobb – 60 százalékos –, a többi ország háztartásaiban pedig átlagosan 50 százalékos. Az igazán nagy eltérés azonban abban van, hogy míg tavaly az említett országok állattartói átlagosan 277 eurót fordítottak a házi kedvencükre, a magyarországiak 156 eurót. Az élen a dánok álltak 450 euróval.
A karantén miatt tavasszal felhalmozásra törekedtek a magyarországi állattartók is, a készletezési láz felpörgette a márciusi forgalmat. Ezt azonban áprilistól június közepéig visszarendeződés követte, majd visszaállt a piac korábbi évekre jellemző növekedési üteme. A Fressnapf májusban – előrehozva az eredetileg tervezett időpontot – beindította és azóta is fejleszti webshopszolgáltatását, amelynek folyamatosan nő a forgalma, novemberben például 60 százalékkal meghaladta az októberit. A piac évente átlagosan 12-13 százalékkal bővül, ezt a Fressnapf értékesítése az előző években meghaladta, és várhatóan bőven meghaladja az idén is, miután tavaly is csaknem ötödével nőtt a magyarországi árbevétele – közölte az ügyvezető.
Az otthon töltött idő megnövekedett, és többen kaptak kedvet háziállattartáshoz, de ennek az összforgalomra gyakorolt hatása nem kiemelkedő – hangsúlyozta Kisgergely Dániel. Érezhetően megemelkedett viszont az az összeg, amelyet egy alkalommal átlagosan az állatfelszerelés-boltokban hagynak a vevők – jelezte, de a kosárértéket nem közölte. A beszerzett termékek összetétele nem változott jelentősen, bár felfutottak a nem élelmiszer kategóriák az új vásárlók piacra lépése és az otthonfelújítási láz következtében.
Az első kiadás
Egy kutya fogadásának kezdőcsomagja átlagosan 37 ezer, a macskáé 22 ezer forintba kerül. Egy átlagcsomag ára 27 ezer forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.