Az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágban működő cégek összesen 965 milliárd forint árbevételt értek el az idei harmadik negyedévben, ami az előző év azonos időszakában mérthez képest 7,2 százalékpontos növekedés – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb elemzéséből. Nőtt a szektorban a teljes munkaidőben dolgozók száma is (2,8 százalékponttal), 86,8 ezer munkavállalót foglalkoztatott az ágazat bruttó 659 ezer forintos átlagbérért. A mobil-adatforgalom másfélszerese volt az egy évvel korábbinak. Az értékek alakulásában szerepet játszottak a koronavírus okozta járvány miatt megváltozott kapcsolattartási szokások, és az enyhítések hatásai is a vizsgált időszakban. A 4G-hálózat tartja vezető szerepét, az adatforgalom 95 százaléka 4G-LTE rendszeren keresztül zajlott. A harmadik negyedév végén az aktív SIM-kártyák száma csaknem 12,7 millió volt, 2,8 százalékkal több, mint egy éve. Száz lakosra 130 előfizetés jutott, ebben az adatban meglévő lakossági és üzleti előfizetések és mobilinternetes eszközök egyaránt szerepelnek.
A szolgáltatók internet-előfizetésekből származó árbevétele 85 milliárd forinttal, 10 százalékkal nőtt, az internet-előfizetések száma a vizsgált negyedév végén 10,3 millió volt, 1,5 százalékkal több, mint egy éve. Az előfizetések több mint 97 százaléka tíz szolgáltatóhoz köthető. A szektor nagyobb piaci átrendeződésen esett át: cégek szűntek meg vagy olvadtak be más szolgáltatókba. Ez az előfizetések technológiai és előfizetési csomagtípus szerinti átrendeződését hozta: az előfizetők keresik az új helyzetben a nekik legmegfelelőbb technológiai, előfizetői csomagokat, és ezt sok esetben szolgáltatóváltással érik el. Az internet-előfizetések 82 százalékát egyéni, a többit üzleti szerződések adták.
A tévé-előfizetések száma 3,7 millió volt a harmadik negyedévben, 0,7 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A szolgáltatás 81 százaléka már digitális volt. Az előfizetői csomagok 74 százaléka vezetékes jelátviteli hálózaton keresztül jutott el az előfizetőkhöz. Az előfizetők egyre szélesebb rétege igényli, hogy helyhez nem kötött platformokon is követhesse a televízióműsorokat, ezért a szolgáltatók online is elérhetővé teszik szolgáltatásaikat. Népszerű a helyhez nem kötött online tévé, amely a televízió-előfizetéseknek már közel a 10 százalékát teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.