Cégvilág

Villámtempóban bővül itthon a NetPincér

Egy év leforgása alatt megdup­lázta árbevételét a Deli­very Hero Hungary Kft. A házhoz szállításban érdekelt cég forgalmát az idén sem csak a járvány hatása húzza.

Mintegy 95 százalékkal, kétmilliárdról 3,9 milliárd forintra ugrott a NetPincér nettó árbevétele tavaly 2018-hoz képest – derül ki az üzemeltető Delivery Hero Hungary Kft. pénzügyi beszámolójából. A frissen nyilvánosságra hozott jelentés a villámtempót két tényezővel magyarázza:

elsődlegesen az étterem-portfólió bővülésével, valamint a NetPincér Go üzletág növekedésével. Ez utóbbi bonyolítja le a házhoz szállítást, míg a NetPincér oldalán rendelni lehet az éttermi partnerek kínálatából.

A forgalom szárnyalásához képest meglepő az adózott eredmény vastagon negatív, csaknem mínusz 679 millió forintos értéke. Ennek okaként a társaság a leányvállalatának, az EURÓ Magyarország Kft.-nek a tavaly októberi beolvadását jelölte meg. A veszteség a részesedés év végén elszámolt értékvesztéséből származik. Az üzemméret bővülésével a ráfordítások is emelkedtek, 1,31 milliárdról 2,98 milliárd forintra, amelyet nagyrészt szintén a NetPincér Go szolgálta­tás­ra költöttek. Jókora emelkedés következett be az alkalmazottak szá­mában, ami a bértömeg alakulásán is megmutatkozik. 2018-ban még szűk 474 millió forint volt, ám tavaly már meghaladta a 900 milliót.

Fotó: Sulyok László / Ripost

A Világgazdaság megkeresésére Blaumann Debóra marketingigazgató arról tájékoztatott, hogy az április–májusi időszakban összesen mintegy ezerrel nőtt a vállalatnál dolgozó futárok állománya. Közülük sokaknak akkor mentőövként szolgált ez az álláslehetőség.

A NetPincér Go szerződött futárpartnereinek száma jelenleg több mint 3000, az év végéig pedig több száz fővel szeretnénk bővíteni a létszámot. Folyamatosan várjuk a jelentkezéseket nemcsak Budapesten, hanem vidéken is

– hívta fel a figyelmet Blaumann Debóra. Arról is beszélt, hogy az elmúlt fél évben átálltak az online felvételi folyamatra, amelynek köszönhetően megháromszorozták a kapacitásai­kat. Nemcsak a regisztráció, de a betanulási folyamat is a weben történik, a szerződéskötést követően pedig azonnal el tudják kezdeni a munkát az új futárok.

A koronavírussal kapcsolatban az szerepel a cég beszámolójában, hogy a járvány kitörésekor az éttermi partnereknél és a végfelhasználóknál megnövekedett az igény az érintésmentes kiszolgálásra, illetve az online fizetésre, amit nagyrészt az éttermek bezárása generált.

Társaságunknak sikerült a piaci elvárásokra megfelelően rea­gálnia. A pénzügyi helyzet stabil, a kötelezettségek továbbra is időben teljesülnek. Megítélésünk szerint a vállalkozás folytatásának elve nem sérül.

Arra a kérdésre, hogy a pandémia pénzügyi szempontból milyen helyzetet teremt a NetPincér piacán, tekintettel a cég tulajdonosi hátterére – a magyarországi NetPincér a berlini Delivery Hero SE tőzsdei céghez tartozik –, a marketingigazgató annyit közölt, hogy az elmúlt háromnegyed évben is folyamatos növekedést tapasztaltak mind a megrendelések, mind a csatlakozni kívánó partnerek számát tekintve.

Tavaszhoz hasonlóan a mostani korlátozó intézkedések is azonnal lecsapódtak a rendszerünkben, percről percre láttuk, hogy a több mint egymilliós megrendelői bázisunk reagál a szigorításokra

– fogalmazott a marketingigazgató, aki azt is bejelentette: a NetPincér üzleti célja, hogy a jövőben minden olyan terméket időben kiszállítson, amelyre a megrendelőknek akár 30 percen belül szükségük van, és hogy január 6-ig az éttermeknek és az üzleteknek elengedik a jutalékot az elviteles rendelések esetében.

futárok Netpincér 2019 koronavírus beszámoló
Kapcsolódó cikkek