BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A csomagüzletágra épít a Magyar Posta

A kieső bevételekkel és megnövekedett költségekkel járó elmúlt év után az idén újra növekedési pályára állhat a Magyar Posta – mondta a Figyelőnek Schamschula György vezérigazgató. Kifejtette, hogy egyetemes szolgáltatóként az infláció mértéke ad keretet az áremelésnek, a logisztikában pedig a piaci verseny. A Covid-intézkedések miatt 2020 külön fejezet, de az a cél, hogy a 2021-es költségbázisuk ne lépje túl a tavalyelőtti szintet, miközben újra növekvő pályára állítanák az értékesítési árbevételt. A bővülés motorja az MPL Plusz programmal megtámogatott csomagüzletág lehet, de a hatékonyságnövelésben a gépesítés és az IT-fejlesztések mellett kulcsszerep juthat a szolgáltatópartneri rendszernek is. Míg korábban önmagában a postai feladatok partneri működtetésbe adása volt az együttműködések tárgya, addig most már a partner a bevételtermelő alaptevékenysége mellett nyújtja a postai szolgáltatást. Ez nemcsak az árbevételét és az ügyfélforgalmát növeli, hanem mérethatékony és fenntartható modellt is képviselhet. „A Takarékbanknak és a Magyar Postának együtt mintegy 3500 fiókja van, és több száz településen működik párhuzamosan az országban, holott egy tető alá is lehetne hozni a banki és a postai ügyintézést. A Bács-Kiskun megyei Csengődön nyitottuk meg az első közös fiókot, első körben húsz ilyet tervezünk, a tapasztalatokat az első fél év végén értékeljük ki” – jelentette ki Schamschula György.

Tíz éven belül a csomagüzletág adhatja a teljes árbevétel nagyobbik felét, igaz, ma még 15 százalékos a súlya. Egyelőre a forgalom kevesebb mint felét adják a levéltermékek, negyedét a sárga csekkes pénzforgalom, a fennmaradó részért pedig a közvetített szolgáltatások felelnek. A levélforgalom tavaly 12 százalékkal csökkent, külön az ajánlott levélé 20 százalékkal. A postán feladott csekkek mennyisége volumenben 10, értékben 14 százalékkal apadt. Eközben a korábbi 10 százalék körüli csomagszámbővüléssel szemben tavaly plusz 22 százalékkal zárt a Magyar Posta. Áprilisban és novemberben 35-35 százalék volt a növekmény, júniusban 33, decemberben pedig 32 százalék. A heti kapacitás elvileg 950 ezer darab, a gyakorlatban viszont az év utolsó heteiben többször is átlépték az egymilliós határt, így 2020-ban csak a belföldi csomagok száma meghaladta a 26,6 milliót.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.