H. F. | Hét darab alacsony padlós városi, CNG-üzemű szóló autóbuszt szerez be a BKV a Truck-Trailer & Parts Kft.-től – olvasható az európai uniós közbeszerzési értesítőben. A sűrített földgázzal működő járművek használtak, de a megrendelő kikötötte, hogy legalább 2009-es évjáratúnak kell lenniük. Az adásvételi szerződést még tavaly december közepén kötötték meg a felek, ennek összértéke áfa nélkül 170,24 millió forint. A székesfehérvári Truck-Trailer & Parts neve akkor vált szélesebb körben ismertté, amikor a BKV egy tavaly áprilisban kiírt buszbérlési tenderén alulmaradt az off-shore hátterű, ciprusi kötődésű CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt.-vel szemben. Akkor a fővárosi tömegközlekedési vállalat csaknem 343 millió forintért bérelt volna egy évre szintén használt, de dízelmeghajtású csuklós járműveket a nyertestől. Csakhogy a CR-Facilitiesről az Mfor.hu cikke nyomán kiderült, hogy az ajánlattételi határidő letelte előtt alig néhány nappal jegyezték be, ráadásul utólag az is bizonyossá vált, hogy semmiféle referenciával nem rendelkezett. A CR-Facilities hamarosan ki is lépett a szerződésből, mivel nem tudott teljesíteni, ezért várhatóan újra kiírják majd az eljárást a buszbérlésre.
A használt CNG-s buszos pályázatra – amely 2020 szeptemberében jelent meg, és október közepéig lehetett rá jelentkezni – a Truck-Trailer & Partsé mellett más ajánlat nem érkezett be. A cégnek hatvan naptári nap áll a rendelkezésére a járművek leszállítására, amelyek a BKV Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóságának Dél-pesti Divíziójához kerülnek. A budapesti közlekedési társaságnál a CNG-üzemű buszok beszerzésének most keletje van: tavaly októberben jelent meg az a felhívás, amely szerint a BKV ilyen meghajtású új járműveket vásárolna. Az alapdarabszám negyven szóló és csuklós busz, amelyhez további hatvan csatlakozik opcionálisan. A pályázatokat novemberig lehetett beküldeni, a szállítási határidő legfeljebb 280 naptári nap lehet. Vagyis könnyen előfordulhat, hogy még az idén megjelennek a fővárosi utakon ezek a modellek. A CNG-s flotta erősítésének a háttere, hogy az előző év áprilisában a Fővárosi Gázművek hat budapesti szolgáltatócéggel, köztük a BKV-val írt alá szándéknyilatkozatot a sűrített földgázos járművek elterjesztéséről. Ezzel egyidejűleg a Főgáz II. János Pál pápa téri székházánál átadták Budapest első CNG-töltőállomását.
A BKV több mint
170
millió forintért szerzett be CNG-meghajtású buszokat
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.