Cégvilág

Több mint 20 milliárdot költ az IKEA a vásárlói élmény tökéletesítésére

Sor kerül az online megrendelések feldolgozását optimalizáló logisztikai és megrendelés-teljesítési műveletek fejlesztésére is.

Stabil üzleti teljesítménnyel zárta az IKEA a múlt évet, a járvány okozta nehézségek ellenére a magyarországi IKEA 8,5 százalékos növekedést és 98 milliárd forintos árbevételt ért el.

A munkavállalók száma 181 fővel nőtt tavaly, amely elsősorban az online 206 százalékos növekedésének köszönhető.

Tavaly a teljes értékesítés 13,6 százaléka online történt, a magyarországi áruházak 6,2 millió látogató, és 3,5 millió vásárlót fogadtak. Az áruházi vásárlások átlagértékes 22 ezer forint volt, míg az online vásárlásoké 57 ezer forint.

A koronavírus járvány és a társadalmi távolságtartás érezhető átalakulást hozott a vásárlói szokásokban az online vásárlások javára, amelynek következtében e-kereskedelmünk az előző évhez képest megduplázódott. Új kiszállítási és átvételi lehetőségeket vezettünk be, hogy vásárlóink egyszerűbben juthassanak hozzá a megvásárolt IKEA termékekhez – mondta Mounia El Hilali, az IKEA regionális kereskedelmi vezetője.

Fotó: AFP/Peter Muhly

Az online vásárlások iránti növekvő igényt látva az elkövetkező három év során az IKEA közel 21 milliárd forintos beruházást tervez annak érdekében, hogy vevői számára megkönnyítse a vásárlást.

Ennek keretében sor kerül az online megrendelések feldolgozását optimalizáló logisztikai és megrendelés-teljesítési műveletek fejlesztésére, illetve a vásárlók számára további három új Átvételi pont létesítésére Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon. A beruházás jelentős részben a soroksári IKEA áruház átalakítására és felújítására fókuszál, amely az IKEA nemzetközi kísérleti projektjeként a vásárlói élmény újradefiniálását célozza.

Az elkövetkezendő 12 hónapban az IKEA újraformálja a jövőbeli vásárlói élményt a soroksári áruházba történő belépés pillanatától kezdve a termékkínálat bemutatásán és az önkiszolgáló részlegen a lapos csomagolású termékek kiválasztásán keresztül a pénztártól való távozásig.

A soroksári áruház átalakítását követően az újonnan megszerzett tudást és tapasztalatokat globálisan hasznosítjuk, és további áruházainkba adaptáljuk, így a soroksári áruház az IKEA kiskereskedelmének jövőjét formáló nemzetközi példává válik

– emelte ki Federica Barberis, az IKEA regionális értékesítési vezetője.

Küldetésével összhangban, miszerint pozitív hatással legyen a világra, az IKEA új, fenntartható szolgáltatásokat vezet be vásárlói számára.

Vásárlóink egyre inkább érdeklődnek a fenntartható megoldások és termékek iránt. Ezzel párhuzamosan a jelenünket alakító koronavírus okozta helyzet módosította a pénzköltési szokásokat is. Úgy látjuk, hogy folyamatosan növekszik az igény a bútoraink életének meghosszabbítására – mondta el Eva Mala Beluska regionális üzletfejlesztési és -szervezési vezető.

Az IKEA ezért egy új koncepciót vezet be, és Fenntarthatósági Pont (Circular Hub) néven olyan helyszínt alakít ki az áruházakban, ahol az újrahasznosítás és a másodkézből származó, kedvező áron kínált bútorok korábbinál is szélesebb választékával szeretne még több vásárlót elérni. Emellett eszközöket és pótalkatrészeket biztosít a vásárlók számára, valamint megosztja velük azokat az ismereteket és ötleteket, melyek segítségével bútoraik életciklusát még hosszabbá tehetik.

A Circular Hub-ok 2021 folyamán nyílnak meg a magyarországi áruházakban.

Klímapozitív célkitűzései megvalósítására – miszerint 2030-ra a környezetre gyakorolt nettó hatása pozitívba fordul – az IKEA ezen felül közel 1 milliárd forint értékben invesztál még környezetbarátabb megoldásokba, többek közt napelemes rendszerekbe és modern HVAC hűtő-, szellőztető- és klímarendszerekbe annak érdekében, hogy csökkentse az áruház energia- és CO2 kibocsátását.

IKEA évértékelés beruházás árbevétel fenntarthatóság
Kapcsolódó cikkek